Gå til innhold

MSI 6800GT blåskjerm: ..."stuck in infinite loop"


inoan

Anbefalte innlegg

Hjelp! Mitt MSI 6800GT kort er 10 dager gammelt. Problemet er at plutselig har maskinen startet å låse seg helt noen minutter inn i lastingen av XP. Jeg får opp skrivebordet, noen ganger går det faktisk også noen ekstra minutter - så fryser maskinen og får opp blåskjermen med følgende beskjed! Se bildet under.

 

Jeg har testet 2 versjoner av drivere; xx.85 og xx.84. Ikke noen forandring.

 

Noen som kan hjelpe en stakkar? :no:

post-89-1131183029_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Start den i "safe mode" og se om du får samme problemet da. Hvis ikke, fjern chlipset og skjermkort driver, og last ned nyeste versjon. Har du prøvd med skjermkortet i en anen pc eller prøvd et anent skjermkort i din pc?

5107565[/snapback]

 

 

Jeg hadde ATI 9800Pro før jeg byttet. Avinstallerte ati driverne, fjernet kortet, satte inn 6800GT kortet og installerte driverne. Jeg får tilsynelatende IKKE samme problemed i SAFEMODE.

Har ikke testet 6800GT kortet i annen maskin, da dette er umulig. Prøve å legge inn nye drivere til chipsett, samt reinstallere xx.85 driverne med det samme.

Lenke til kommentar

Tror jeg må forsøke å oppdatere BIOS. Jeg har installert XP på nytt nå. Det gikk ca 5 timer,, så kom feilen igjen. Maskinen i lås og slå.

 

Jeg har en MIST 350w psu. Ellers har jeg kun 2 harddisker tilkoblet.

Det merkelige er at jeg har spillt spill på maskinen i ca 10 dager UTEN å ha sett snurten av denne feilmeldingen. Skjønner ikkeno

Lenke til kommentar

Kjip feil ja. Om du søker på "infinite loop" og nvidia vil du finne mange som har samme problem (og få som har løsning). En venninne fikk samme feilmelding stadig vekk, men det "løste" seg da man skrudde ned "hardware acceleration" - men da får man jo ikke spilt eller sett DVD. Å få ned temperaturen i maskinen hjalp også ganske bra og den holder nå lenge uten den feilen, hun hadde også veldig høy CPU-temp.

Lenke til kommentar

Har 3 P4 maskiner på Abit hovedkort og annbefaler deg og få inn nyeste BIOS på hovedkortet. Husk og loade setup defalt i BIOS når du er ferdig. Inn med frisk OS og oppdater drivere bla til chipsett, skjermkort ol. Også må virusprogam være deaktiveret når du legger inn nVidia drivere. Har hatt dette problemet selv på en av maskinene.

Lenke til kommentar

morgawr: Takker for tips, men det er absolutt ikke problemet i dette tilfellet.

 

Chevelle: Har nettopp kjørt inn et friskt XP. Skal fyre opp en vifte ved cpu, kjøre på et nytt ferskt deilig lag med Arctic og oppdatere BIOS.

 

Så får vi se. Det rara er imidlertid at problemet melder seg IKKE med et 9800 Pro kort.

 

Kan noen ta en titt på psu målingene fra BIOS? Litt lenger oppe i posten. Tror da ikke disse ser så unormale ut?

Lenke til kommentar

Jeg vet at 350w kan være i minste laget med et 6800GT kort. Jeg har imidlertid gjort følgende nå:

 

- Nytt lag med kjølepasta på cpul. Arctic Silver.

- Satt en vifte til å blåse inn kald luft fra kabinettdøren.

- Oppdatert BIOS til siste versjon.

 

Skal kjøre litt på dette og se om det løser noen problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...