Gå til innhold

Hvordan lure folk som har AWM?


Anbefalte innlegg

AWM'en i CS er til glede for noen og vill frustrasjon for andre. For meg lyser den frustrasjon :grin:

 

Uansett, så lurte jeg på om noen har noen råd angående det å unngå AWM. Jeg er alltid like klomsete å løper inn i deres sikte :razz:

 

Noen gode råd? :grin: Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tar de med kniv :smile:, prøver alltid men det lykkes ikke hver gang...

når folk løper eller strafer en vei så er det tragisk lett og ta de, bare sett siktet ett sted og skyte de når de løper inn i det. det blir vanskeligere og treffe de når de hopper og stopper opp i luften og slik, og med scouten kan en bevege seg mye raskere enn med awm.

Lenke til kommentar

Aldri slåss mot en med AWM på avstand, særlig ikke med pistol (det finnes faktisk idioter som prøver å ta skyten en med AWM med USP/Glock, laaangt unna)

 

Har du AK/Colt eller Steyr/AUG så kan du ta han på avstand, om du sikter godt, men jo nærmere jo bedre.

 

Røykgranat kan være til god hjelp.

 

Aldri løp i rette linjer men foreta uventede manøvre

 

Kom deg nærme, jo nærmere jo bedre

 

Skyt bursts mens du angriper. Du kan drepe han ved ett heldig HS eller om han har lite HP. Og om du treffer så forstyrrer det siktingen hans

 

Kan du gå rundt, så gjør det, ikke foreta frontangrep

 

Gi dekningsild om du samarbeider med noen om å ta han.

Lenke til kommentar

Min taktikk når jeg spiller CS er som regel å unngå bråk. Er jeg Terror og har bomba, vel så prøver jeg å finne en vei som CTene ikke vokter. Er jeg CT og skal redde gisler, vel så sniker jeg meg å henter dem. Finnes ikke noe kulere enn å redde alle gislene på cs_ maps uten å ha avfyrt et eneste skudd :grin:

 

På samme måte så unngår jeg også AWM'ere dersom jeg vet dem har for god aim til at jeg kan ta dem med frontangrep. Derfor velger jeg som regel å gå en annen vei (finnes *alltid* minst to veier til alle punkt) for på den måten å enten lokke dem vekk fra sniperposisjonen(gjerne inn i mindre åpne områder) eller komme overraskende fra en annen vei. AWM er riktignok ekstremt godt forsvarsvåpen, men det er ikke noe særlig om du må angripe så om du tvinger dem til å angripe så er dem veldig mye enklere å ta. Ofte står dem også på steder som gjør at du bare kan løpe rundt dem og gjøre ditt mission. Når du først har tatt dem en gang så er det ofte lettere å gå til frontangrep fordi dem da er usikre på hvilken vei du har valgt.

Lenke til kommentar

- om dere er flere CTer igjen: Samarbeid(mao gi radiobeskjeder)!

- Har du flash/røykgranat så hiv 1-2 stk av disse før du hopper ut og skyter'n.

 

Har du ingen av delene så er det bare å hoppe ut, da fyrer han mest trolig av et skudd(som du bare må håpe ikke treffer) og du har litt tid på å knerte j'velen. Når det har gått litt tid må du selvsagt ta dekning(typisk bak kassa som er litt nærmere der T sitter) ettersom han vil ha ei ny kule klar. Så er det bare å hoppe fram igjen og da vil du komme så nærme at han går over til pistol.

 

Sjansen for at du dør her er stor, men gode snipere ved CT spawn på italy er IMO noe av det verste du kan møte.

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-08-26 16:16 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-26 17:28, Macint0sh skrev:

Quote:


Den 2002-08-26 16:51, El_PoLLa skrev:

bare for å ha en ting klart, flash funker ikke mot snipere - noober som påstår det.


 

Tullprat. Flash funker naturligvis mot alle, og er ofte en god løsning. Bruk det man har av granater er en god regel.

 

 

 

 

har du spilt cs de siste årene? flashbangen flasher ikke hver gang, og når den flasher så er det avstanden som teller hvor lenge det varer, på avstand 1/2 sekund kanskje mens på nært hold ett halvt minutt eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Quote:



har du spilt cs de siste årene? flashbangen flasher ikke hver gang, og når den flasher så er det avstanden som teller hvor lenge det varer, på avstand 1/2 sekund kanskje mens på nært hold ett halvt minutt eller noe sånt.


 

Er fortsatt langt bedre en ingenting, trenger ikke mer enn et par sek for å plukke en blind sniper.

 

AtW

Lenke til kommentar

Quote:


har du spilt cs de siste årene? flashbangen flasher ikke hver gang, og når den flasher så er det avstanden som teller hvor lenge det varer, på avstand 1/2 sekund kanskje mens på nært hold ett halvt minutt eller noe sånt.


 

Det eneste denne postingen sier er at du trenger å lære deg å bruke flash.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-27 12:32, Macint0sh skrev:

Quote:


har du spilt cs de siste årene? flashbangen flasher ikke hver gang, og når den flasher så er det avstanden som teller hvor lenge det varer, på avstand 1/2 sekund kanskje mens på nært hold ett halvt minutt eller noe sånt.


 

Det eneste denne postingen sier er at du trenger å lære deg å bruke flash.

 

 

en flash på avstand flasher ikke eller flashen blir en kort flash som varer 1/3 sekund eller noe. hvis snipern er nærmere enn dette er han lett bytte med alle mulige våpen. på lang avstand nytter det ikke og bekjempe snipere med annet enn sniperrifler.

Lenke til kommentar

Granater og samarbeid!

 

En med awp er mye mere verdt enn en player med et annet våpen. Det er det farligste våpenet i CS, så får du tatt han har han kanskje ikke råd til awm neste gang. Forutsett at dere har overtaket.. Varierer svært, public er det svært vanskelig å gjøre noe med awp's(pga. mye cash!).

Lenke til kommentar

Er imponert over at ingen nevner HE. Skrik need backup og ta ham med to granater. En annen mulighet - om det bare er han igjen; Camp som pokker om du er CT, plant om du er T. Om du planter må han vise seg før eller senere. Sørg for at det blir på nært hold.

 

Det skal sier at de beste med AWM er stokk umulig å ta :razz: Det som dog ER mulig, er å skade dem. Kanskje nestemann klarer å drepe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...