trondbue Skrevet 5. november 2005 Skrevet 5. november 2005 Har nå oppdaget at jeg har et problem med den ene siken i pcen min. Jeg kan ikke klippe ut eller slette ting fra den, og den er nå helt stapp full. Var inne å kikket i Diskbehandling i Windows (Windows 2000), og da sto det der det "Tilkoblet (Feil)" der det normalt står "Klar". Og der det normalt står "OK" sto det da "I Fare". Jeg høyrekliket da på disken og trykte reaktiver Disk, og det sto da "Klar" og "OK" som på de andre diskene, men kan forstatt ikke slette noe fra den. Når jeg prøver å slette noe får jeg opp: "Kan ikke slette ........: Ingen tilgang. Kildefilen kan være i bruk". Dette får jeg opp på alle filene jeg prøver på. Har også prøvd å starte i sikkerhetsmodus å slette, uten at det hjalp noe, samme feilmelding. Har også lagt merke til at under Oppsett i Diskbehandling står det "Enkel" på den der er problemer med, og "Partisjon" på de andre. Står også "Dynamisk" under type i stedet for "Standard" som det står på resten. Hva betyr dette? Noen som har noen peiling på hva som kan være galt? Går fint å lese fra disken. Har disse diskene: WD 40 GB, Partisjonert til en på 20GB og en 17GB IBM 60GB Ingen partisjon (disken med problemet) IBM 160GB S-ATA som er koblet til S-ATA kontroller PCI kort og ikke er partisjonert. Noen som kan hjelpe?
flabben2k Skrevet 5. november 2005 Skrevet 5. november 2005 Vet nå bare at de gamle 60gb ibm diskene = Dårlig disker, var mye fucked opp de diskene.
trondbue Skrevet 5. november 2005 Forfatter Skrevet 5. november 2005 Vet det, men tror ikke det er harddisken som er gåen. Har kjørt test programmet til IBM flere ganger på den, uten at det har funnet noen feil med den. Ville heller tro det hadde med noen innstillinger eller noe å gjøre.
trondbue Skrevet 5. november 2005 Forfatter Skrevet 5. november 2005 Fant ut av det nå, var selvfølgelig meg som hadde gjort noe galt da jeg skulle dele den på nettverket. Administrator hadde bare fått tilatelse til å lese. Men vet ikke hvorfor det sto at den var i fare i diskbehandlingen. Tror den funker som den skal nå da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå