Gå til innhold

Oppgradere eller vente til nyåret?


Anbefalte innlegg

Idag har jeg altså dette oppsettet:

 

AMD Athlon XP2400+ (socket A)

Epox 8RDA+

1,3 GB Minne

 

Lurer på om jeg tjener noe på å oppgradere fra Socket A, altså nytt hovedkort og prosessor til socket 939, eller burde jeg kanskje vente?

 

Opsettet jeg tenkte var ASRock 939DUAL-SATA2 og kanskje AMD Athlon 64 3800+. Hva synes folket?

 

På forhånd, takk for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Primært tenkte jeg at Pcen skulle brukes til spilling. Oppsettet jeg har nå er jeg litt fornøyd med, men det er tregt når jeg f.eks. skal spille spill av nyere dato.. noe jeg gjør ofte og da hakker det voldsomt. Irriterende når man har kjøpt et spill som ikke fungerer helt optimalt... og så er jo Socket A ute av markedet også.

 

Så jeg lurer på om jeg tjener noe på å kjøpe f.eks. ASRock 939DUAL-SATA2 og AMD Athlon 64 3500+. Eller tjener jeg ingenting på dette, og bør dermed vente til litt senere?

Lenke til kommentar

Jeg har en misstanke om at det i første rekke er skjermkortet ditt som gjør at det hakker.

Hvis det er skjermkortet ditt som er flaskehalsen, så blir det på mange måter feil å kjøpe et nytt AGP kort.

Du kan alltid vente på ny og bedre teknikk som kommer om x antall mnd. Spørsmålet blir da om du vil vente, eller handle nå.

Personlig kan jeg sikkert vente en mnd eller to, men å vente i flere mnd hadde ikke jeg brydd meg om.

Uansett hva du velger å gjøre så blir det neppe veldig feil.

 

Lykke til med ny PC!!

 

Kent

Lenke til kommentar

Dumt å kjøpe nytt kort med AGP nå. Det er dyrt fordi det er mange som er ute etter toppkortene, og de selges ikke lengre.

 

Og om du venter 2 måneder og så får du høre at det kommer noe nytt om ikke så lenge igjen. Så blir det som skal komme da litt forskinket, men du tenker at siden du har ventet så lenge så kan du da vente litt til. På denne måten får du aldri kjøpt nytt! Har du lyst på noe nytt i dag så kjøp det nå :)

Lenke til kommentar

Tullball, dere mener altså at nye generasjoner og plattformer alltid ligger et par måneder fram i tid? AMD sin socket A varte i over fire år før 754 "tok over". Jeg ville ventet litt, kjøpt et 939/M2 hovedkort med ATi brikkesett, et crossfire kort, og en midt på treet prosessor "til nyåret". Dermed har man en billig oppgraderingsmulighet med tanke på et ekstra skjermkort om et år eller to. Venter man til M2 får man også slengt seg på DDR2 bølgen, sikkert SATA2 også. På denne måten har man fått med seg det meste.

 

Kjøper man nytt i dag "må" det nesten bli nVidia (SLI) kort (med tanke på billig oppgradering senere), sammen med 939, og DDR1. Er man ute etter noen veldig spesielle egenskaper går man kanskje glipp av SATA2 også... På den andre siden, ønsker du en maskin du kan spille litt heftig med nå med en gang, er det jo ikke noe å vurdere engang, bare ett alternativ da.

Lenke til kommentar

jeg skal vente nå til Radeon X1...-kortene kommer ut og med tester og sånt før jeg kjøper!

prosessor er jo ikke noe å vente på for nye 939-opteroner har jo akkurat kommet og ddr2 og sata2 kan du også få på nyere hovedkort :D

så jeg skjønner ikke hva vitsen er med å vente helt til neste år før du kjøper maskin. . . :dontgetit:

Lenke til kommentar
jeg skal vente nå til Radeon X1...-kortene kommer ut og med tester og sånt før jeg kjøper!

prosessor er jo ikke noe å vente på for nye 939-opteroner har jo akkurat kommet og ddr2 og sata2 kan du også få på nyere hovedkort :D

så jeg skjønner ikke hva vitsen er med å vente helt til neste år før du kjøper maskin. . .  :dontgetit:

Kan du være snill og fortelle meg hvor jeg får tak i et 939 hovedkort med støtte for DDR2?

 

Hovedkortet jeg ser for meg "på nyåret" har:

CrossFire-kompabilitet

DDR2

SATA2

Fullstendig M2 støtte

og antageligvis ATi brikkesett

 

Ser ikke hvor jeg skulle fått dette i dag.

Lenke til kommentar
Kan legge til at til det du skal bruke pc'n te ekje DDR2 brikke ei nødvendigheit kjøp heller nokre gode OCZ brikker, har du pengene ville eg heve i 4x512mb i dual DDR dette leverer like bra som DDR2 brikker :-)

5121947[/snapback]

Ehh.. jaha.

 

2x6600GT = dumt!

4x512mb = dumt!

 

Skal man kjøpe noe så må man vertfall kjøpe 2x1gb og et grafikkort som klarer alle spillene alene!

Lenke til kommentar

min pc til nyåret =D https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=20098

 

X-1800XT, DFI LP nF4 UT (eller RDX saken hvis den blir billigere=)), AMD 3700+, X-FI Xtream Music, Zalman CPNS 9500 LED og en gig ekstra ram. mulig jeg bytter til 2x1GB menne..

 

fortsetter med IDE disker foreløping.. så 250GB sata når jeg får råd!. mulig jeg tar med HIPER 580W :hmm: har en bråkebøtte av en 650W Q-Tec (ja jeg gikk i fella...) som jeg gjerne skulle byttet!

 

skal klokke til FX-53/55 på CPU og ha vertfall et bilde av 3dmark05 hvor det står 10k+

 

stay tuned :thumbup:

 

(nåverende pc står i sigg..)

Endret av SWAT dude...
Lenke til kommentar

Jeg mener M2 kan være verd å vente på om man er ganske fornøyd med det man har.Dette skal bli en felles sokkel, og støtte DDR2, og man kan derfor regne med å kunne oppgradere ved å bare bytte prosessor ihvertfall en gang. Det er desverre utsatt til 2.kvartal 2006, og 939-prosessorer vil produseres parallelt i et år etter dette. Jeg har derfor kjøpt nytt 939-SLI-HK, 3200+ CPU og 7800 GTX nå, og regner med å kunne få ganske bra ytelsesøkning ved å oppgradere bare prosessoren, og kanskje kjøpe et 7800 GTX kort til, mot slutten av denne perioden (om 1,5 år).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...