Gå til innhold

PSU over 600W?


Anbefalte innlegg

Skal bygge en ny pc med en AMD X2 prosessor, 7800 GTX "512" i SLi, 2x4-500GB HD'er og 2gb RAM + det vanlige, og har regnet ut at alt sammen drar ca 570-580W ved full last. Har sjekka diverse tester på nettet, og funnet en del bra PSU'er på 700+ Watt. Men problemet er at det nesten ikke finnes noe kvalitets-PSU'er å få tak i her i Norge som har mulighet for å levere noe særlig over 600W, og det blir litt for lite etter min smak!

 

Noen som vet om hvor man får tak i skikkelig kraftige PSU'er for under 1500kr??

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg kan vel nærmest love deg at den maskinen ikke kommer til å trekke over 600W, ikke  i nærheten en gang... kalkulatorene som finnes legger på ganske store marginer...

5103459[/snapback]

Du har nok rett i det... Men bedre føre var. Kjipt å reboote midt i den heftigste ildkampen i et spill pga dårlig psu ;)

Lenke til kommentar
Alle X2 CPU`er trekker over 110Watt. I følge denne kalkulatoren trenger du en PSU på over 400Watt. En slik PSU burde gjøre susen. :yes:

5116660[/snapback]

Brukte den samme kalkulatoren selv, og skrudde opp "prosenten" til 100 for å få et worst case estimat... Bare ATi snart kan få ut fingern med crossfire og x1800 lanseringa si, så blir jeg fornøyd! Sånn som status er nå, ser det ut til at det blir to 7800GTX 512 i steden for X1800 XT...

Lenke til kommentar
Skal bygge en ny pc med en AMD X2 prosessor, 7800 GTX "512" i SLi, 2x4-500GB HD'er og 2gb RAM + det vanlige, og har regnet ut at alt sammen drar ca 570-580W ved full last. Har sjekka diverse tester på nettet, og funnet en del bra PSU'er på 700+ Watt. Men problemet er at det nesten ikke finnes noe kvalitets-PSU'er å få tak i her i Norge som har mulighet for å levere noe særlig over 600W, og det blir litt for lite etter min smak!

 

Noen som vet om hvor man får tak i skikkelig kraftige PSU'er for under 1500kr??

 

På forhånd takk.

5101774[/snapback]

 

 

Hej. Jag använder thermaltake silent pure power. 680w. den är i dyraste laget men den levererar vad den lovar. HÖG KVALITET och i princip lydlös... Rekomenderar denna starkt... plus att den stöder SLI... kör med p4 830 D och 2 st 7800 gt kort.. 1 gb pc 8000 ram. och 1 st raptor. 2 st 250 gb i raid.. och dvd osv... allt vattenkylt i ett Lian li pc767 chassi.. FUNKAR HELT PERFEKT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...