Gå til innhold

500watts strømforsyning? hvor er behovet?


arna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor begynner 500watts å blir nærmest standard nå til dags?

Behovet er normalt sett  under 300. Har selv 2 disker + kontroller og diverse lights, tror jeg bruker rundt 290 selv.... Skjermkortet er av typen GF 6 serien.

5101640[/snapback]

Nå er det ikke alltid behovet er tilstedet når man kjøper seg noe nytt, men når man først kjøper seg noe er det greit og ha noe som varer.

Om strømbehovet ditt er 290w i dag, kan det hende du får lyst til å kjøre SLI i morgen ;)

Lenke til kommentar

Tenkologien stiger oppover hele tiden.

Dual core og 7800-series og ny teknologi tar strøm..

Samt at det er nok mange som driver innen casemodding og man kjøper nytt til pcen hele tiden.

 

500W er det nok få som trenger ja. Men hvis pcen bruker 400w så har pcen godt av 500w, pcen vil 'starte opp'/kjøre mer stabilt osv

Endret av Man0war
Lenke til kommentar
Det er litt bedre å ha litt mere Watt tilgjengelig enn akkurat nok på full last. Det kommer selvsagt an på hvilken kvalitet PSuen har.

5101801[/snapback]

 

 

...Kunne ikke dy meg:

 

Er det DETTE man kaller kvalitets psu/watt? :p (Det er 550w, ikke 400w som det står)

5101835[/snapback]

Les innlegget mitt en gang til du :p

Jeg sier ikke at mere er bedre, men det kommer an på hvor stabile spenningene er osv og hva den virkelig yter.

Lenke til kommentar
500W er det nok få som trenger ja. Men hvis pcen bruker 400w så har pcen godt av 500w, pcen vil 'starte opp'/kjøre mer stabilt osv

5101715[/snapback]

 

 

 

Det blir vel litt feil å si vel? pcen blir ikke mer stabil på å ha mer å gå på på den måten du beskriver. Dette har vel noe med peak å gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...