Gå til innhold

Problemer med high res videoer


Anbefalte innlegg

Jeg har hentet ned noen filmklipp fra blant annet spill som har HDTV oppløsning, disse hakker på maskinen min når jeg prøver å spille dem av, både lyd og bilde.

 

Jeg er klar over at det kreves litt maskinvare å spille av videofiler i høy oppløsning, men jeg har Athlon 64 4000+, 2GB RAM og X800 XT PE, burde ikke det holde?

 

Dette skjer uansett hvilken mediaspiller jeg prøver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første som slo meg var at du kanskje ikke har nok minne eller noe sånt, men det kan ikke være tilfelle når du har 2GB. Jeg klarer fint å spille av HDTV-innhold på min PC uten problemer (har hittil bare prøvd én film da, en demonstrasjonsvideo fra Microsoft).

 

Jeg har i allefall AMD 64 3500+, ATI X800XT og 1GB minne. Kjører XP, og spilte av filmen i mediaplayer.

 

Edit: Jeg må være blind, jeg la ikke merke til at du skrev systemspecsene dine i posten din til å begynne med. :p

 

Uansett, hardwaren din bør være mer enn bra nok i allefall.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Er noe noe codec-surr skal du se.

Krever ikke særlig maskinkraft for å spille av video, uansett oppløsning.

5104750[/snapback]

 

Dette er tull. Minimumkrav på 1080p er 3.0 ghz prosessor, og tro meg, jeg har prøvd det. Det hakker som jernet. 1080i deriomot og 720 går glatt.

 

Bare se her.

 

Dette er for apple sin codec, men det er lite om å gjøre på andre avspillere.

Endret av NightWolfie
Lenke til kommentar
Dette er tull. Minimumkrav på 1080p er 3.0 ghz prosessor, og tro meg, jeg har prøvd det. Det hakker som jernet. 1080i deriomot og 720 går glatt.

 

Bare se her.

 

Dette er for apple sin codec, men det er lite om å gjøre på andre avspillere.

5112067[/snapback]

Meget mulig, 720p xvid gikk fint på en celeron 500MHz laptop ihvertfall, noe større enn det har jeg ikke prøvd. :)

Er vel noe waste med større oppløsning på video enn det på en vanlig PC-skjerm.

Lenke til kommentar
Ja, det er nok det... Du vet ikke tilfeldigvis om en bra codec-pakke? Bruker ACE Mega Codec Pack nå.

5104910[/snapback]

 

Der har du nok problemet ja... Codec pakker er noe herk! Skjønner ikke hvorfor man skal installere 30-40 codec'er man aldri trenger. I tillegg er gjerne xvid/divx versjonene i pakkene gamle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...