Gå til innhold

SWG: Realtime Combat !

Anbefalte innlegg

Skrevet

En rekke mennesker deriblant meg måtte plukke haken vår fra gulvet etter selve produsenten for SWG kom med en bitteliten nyhet om hva de har jobbet med i det siste for SWG.

Greetings Star Wars Galaxies Players, Fans, and Other Denizens of the Galaxy:

My name is Julio Torres and I am the Producer on Star Wars Galaxies for LucasArts. We wanted you, the great members of the Galaxies community, to be the first to hear some exciting news about the current and future plans for Star Wars Galaxies!

Over the past year we have been working hard to respond to feedback we have gotten from players, fans, focus groups, and other research. This feedback has ultimately centered on one key area: the game does not feel like a heroic Star Wars experience. Currently, the early game has a steep learning curve and there is no clearly defined path of advancement or adventure. Many of our fans who bought the game did not see enough Star Wars style action early-on and ultimately left our world. It is our goal to change this and improve the experience for all players.

We are introducing a series of game enhancements to Star Wars Galaxies this month that include both significant enhancements to the live game as well as a completely redesigned experience for new players. The primary areas of focus include combat and profession and character development. The combat depicted in the Star Wars films, fiction, and canon that we have all come to know and love is fast-paced, action-packed, and visually intense. In order to stay true to the Star Wars fiction as well as to make the combat system more engaging, we have shifted the turn-based paradigm towards a much more engaging fast-action combat system where you control every move! After receiving feedback from members of the community, conducting extensive focus tests, and evaluating the combat systems of other games in the genre, we are confident this new fast-action combat truly delivers what players, fans, and gamers have come to expect from a Star Wars experience.

As mentioned earlier, combat is not the only area where we decided to focus our improvement efforts. We have also improved and brought more clarity to the profession and character development system.

Changing a live game is never easy. We realize that players do not like to have their experience altered. These enhancements will take some getting used to and for that reason we lined-up some incentives for the current players to enjoy as our thanks for your loyalty to our game.

We value our community and want you to stay with us. Our goal is to continuously improve the Star Wars experience, the one we all know and love from the films and fiction; action-packed, story-driven, Star Wars fun. With these features and enhancements we are setting the stage for incredible things to come for Galaxies with more announcements happening in the coming months.

I'd like to thank you all for your continued support of Star Wars Galaxies and for making it one of the premier gaming experiences online today.

Det går vel ikke an å skrive nok om hvor mye dette vil bety og riste i selve MMORPG sjangeren eller FPS sjangeren i det hele egentlig .

Mange har hevdet tidligere at ett realtime combat system ikke kan fungere i ett MMORPG med dagens teknologi og da syns jeg det er enda mer sjokkerende at SWG blir det første mmorpget som tar dette steget med tanke på hvor avansert og stort det spillet er.

De greide jo det med JTL Expansionen men helt sykt at de har fått til dette med selve grunnspillet og det her må ha vært sykt vanskelig å fått til.

Litt mye bruk av ordet "sykt" her nå men jeg er fortsatt i sjokk siden dette har vært en drøm jeg kanskje hadde forventet å se iløpet av de neste 10 årene .

Å kalle MMORPG`s lineære etter dette kan man vel neppe gjøre og å slåss på en liten multiplayer arena vil vel aldri bli det samme etter å ha opplevd dette i en såpass stor skala som SWG.

Overraskende over SOE som slår tilbake her asså og det gedigent !

Se for deg Bounty Hunters hvor du kan høyreklikke for scope og zoome inn på en jedi , eller slåss som en Jedi og ferdighetene dine vil være basert kun på deg og ikke på hvor god stats du har .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet er SWG delvis basert på Planetside som er en MMOFPS som har eksistert i retail versjon i nesten 2.5 år, så det blir vel heller en devolusjon av motoren enn en revolusjon av sjangeren.

Skrevet

Motoren ble designet spesifikt for Star Wars: Galaxies siden alt fra natur til dyreliv måtte gjenskapes fra filmene. Dette krever litt mer av en motor enn hva Planetside har å tilby ;) Planetside har FPS gameplay og det har Neocron også men det blir litt annerledes når du introduserer slikt gameplay i ett spill som SWG.

Her vil man kunne svinge og styre sverd,saber,rifle som man måtte ville selv. Såvidt jeg husker så var det ikke 100% twitch based gameplay i Planetside heller ikke i Neocron. Er vel de 2 av de verste mmorpgene per dags dato.

Skrevet

Orker du å forklare hva et twitch-based gameplay er så kan jeg bekrefte/avkrefte om Planetside har det, hverken google eller wikipedia gir meg svar.

Hvordan kan Planetside være et dårlig MMORPG når det ikke er et MMORPG?

I Planetside styrer du din avatar på akkurat samme måte som f.eks Starsiege Tribes, Unreal Tournament osv bare at det er flere hundre i kamp mot hverandre på en gang på et par digre kontinenter.

Så realtime fighting mot hverandre FPS style blir ikke revolusjonerende dersom SWG får det.

Skrevet

Både gleder og gruer meg til å se hvordan de implementerer dette her.. Har jo stort potensiale hvis det blir gjort riktig.

*Venter i åndeløs spenning*

Skrevet

Har lest nå at det kan hende det ikke blir Realtime Combat som vi tror .

Etter hva jeg har forstått blir det Diablo lignende :( Altså du klikker på targeten for å skyte så det er egentlig ikke mye forskjell fra før sånn teknisk sett ihvertfall.

Hadde håpet det ble 100% realtime sånn at det hadde blitt twitchbasert gameplay.

Skrevet

Dette nye systemet går live på tirsdag, altså imorgen?

Tahiro, du er Avean fra battlefield.no, sant? :p

Uansett hvis det så har du testet systemet, vet jeg så du har ikke litt lyst til å fortelle litt om det her å? hvis du ikke er Avean så beklager jeg, da har jeg bommet :p

Her er det en fin link, med litt informasjon om dette nye systemet til swg, på norsk

Link

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...