Gå til innhold

Opteron 2Ghz vs. A64 2Ghz, Samme pris.


tbend

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:hmm:

 

Hva er egentlig forskjellen på en opteronprosessor og en athlon 64 da?

duger opteronen like bra til spilling for eksempel? eller er det noe grunnleggende strukturforskjell i kjernen eller lignende som gjør opteron bedre egnet til servere og athlon til spill ol.?

 

tenker f.eks på om det er mye forskjell på

 

xp-3700+ san diego 2200MHz med 1024kB cache og

opteron 148 med samme cahce og klokkehastighet?

 

ser forresten at athlonen har 1000Mhz FSB mens opteronen har 800MHz, men allikevel er opteronen dyrere?

 

vet at opteron har støtte for ECC minne, men sett at man ikke benytter seg av dette, hvor likt vil de prestere? klokke? utvlikle varme? osv..

 

:hmm:

 

noen som vet? og vil være storsinnet nok til å belyse en som er totalt uvitende? :p

Lenke til kommentar
Ser at noen skirver Opteron (UP) "San Diego" og noen Opteron "Venus". Hva er forskjellen å disse? Sitter det virkelig San Diego kjerne i noen av dem, de som heter up? Kan da vel ikke stemme?

5104651[/snapback]

 

Venus, da tenkte jeg på venice kjerna....

 

Hva slags kjerne er det som egentlig sitter i disse?

Lenke til kommentar
Synes at hw.no burde teste en slik s-939 Opteron og dens overklokkingspotensiale! Om de blir populære så tar vel nettbutikkene de inn på lager litt tidligere også..

5113997[/snapback]

Allerede under arb.. Un0kai har sin 144 nå, og jeg har min på vei.

 

Un0kai har derimot store coldbug problemer, så det er litt usikkert om det blir noen fet overklokk. Den gir 2.7GHz på ok luft, så det er ikke alt for ille.

Lenke til kommentar
danielsn Postet 06/11-2005 : 18:28

  Jeg kjører opteron 246, og er veldig fornøy med den. Den er ikke så alt for lett å overklokke, men har klokket den til 2200mhz.

 

 

sier bare OPTERON FTW! 

Det kan jo knapt kalles overklokking i det hele tatt. Kan du si litt mer om dine klokkeproblemer, hva som stopper deg osv?

 

Syns forøvrig mange her på forum har en tendens til å miste fotfeste, la seg rive med, og bidra til hyper uten at det foreligger særlig mye fakta på bordet. Det samme skjer jo nesten hver gang det dukker opp noe nytt...

 

Jeg ser ikke bort fra at jeg vil prøve en Opteron selv, hvis det viser seg at flertallet klokker bra, og minnekontrolleren er god, men jeg syns i alle fall man bør være litt forsiktig med og lære seg "sannheter" (særlig vedrørende klokke egenskaper) ut fra noen få erfaringer.

Lenke til kommentar
Synes at hw.no burde teste en slik s-939 Opteron og dens overklokkingspotensiale! Om de blir populære så tar vel nettbutikkene de inn på lager litt tidligere også..

5113997[/snapback]

Allerede under arb.. Un0kai har sin 144 nå, og jeg har min på vei.

 

Un0kai har derimot store coldbug problemer, så det er litt usikkert om det blir noen fet overklokk. Den gir 2.7GHz på ok luft, så det er ikke alt for ille.

5120710[/snapback]

Hmm.. ikke bra!

 

Jeg fikk høre at databutikken bare fikk inn 10 stk. 146 og jeg var ikke en av de 10 som fikk først :hrm: Så jeg har nå bestilt et 144 og håper at jeg får den med en gang..

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
2 ghz.

 

forsellen er at den har støtte for å sitte i e dualsystem (har ikke sumlet/fått penger til å kjøpe en til)

5113647[/snapback]

 

Dette er vel ikke helt sant, da 939 forblir "one-way"... En annen ting jeg har lest på forumet her, er at Opteron ikke har SSE3 & Cool'n'quiet... Kan noen avkrefte dette?

Lenke til kommentar

danielsn kjører jo Socket 940-Opteron, denne tråden omhandler jo Socket 939-Opteron, som er forholdsvis nytt, og skal klokke veldig bra.

 

Bare å sjekke forumet på xtremesystems.org. Mange som får Opteron 144 opp i 2,8-3,2GHz, med varierende stepping og kjøling.

 

Selv venter jeg på en 146 fra Norek, og håper den skal gjøre seg bedre enn min Winchester, som max klarer 2,5-2,6.

Litt ekstra cache er heller ikke så dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...