Gjest Slettet+56132 Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 (endret) Jeg har tenkt og lage et forum, men jeg lurer på hvilet program jeg burde bruke. Har sjekket ut http://www.forumer.com/, http://www.phpbb.com/ og http://www.invisionboard.com/ip.dynamic/products/index.html Men jeg lurte på hvilken av dem burde jeg velge? Håper på hjelp, men for meg så begge helt like ut EDIT: Så vidt jeg vet (ikke så mye) bruker hardware.no dette.... EDIT2: Jeg synes at Invision Power Services så greiest ut, noen tanker omkring dette? EDIT3: Jeg valgte OPB på forumer.com, dette virker greit. Det ble litt mange edits Endret 2. november 2005 av Slettet+56132
Gjest Slettet+56132 Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 En ting til... Er det mulighet til å legge til et Norsk språk i PIB? Håper på svar! Sorry vist det føles som om jeg "bumper" eller spammer denne tråden
Slettetavmeg Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Forumer kjører phpBB, mens phpBB-siden lar deg laste ned programvaren og legge den inn på din egen server.
Gjest Slettet+56132 Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Forumer kjører phpBB, mens phpBB-siden lar deg laste ned programvaren og legge den inn på din egen server. Jeg har heller tatt "rådet" fra kACE. Jeg har lastet ned phpBB2 fra www.phpbb.no men jeg får ikke installert det? jeg bruker www.frihost.com som host, og det virker bra. Frihost inneholder: * 250 Mb of space for your entire collection of websites. * 10 GB of traffic each and every month. * 1 free subdomain to be reachable in the whole world. * Php and Perl scripting languages to fulfill all your programming needs. * Cpanel (with Fantastico) or DirectAdmin to manage your account. * Mambo, phpBB, SMF, Xoops and Php-Nuke compatible web hosting. * Unlimited MySQL databases for all your data. * Unlimited subdomains and ftp accounts for all your websites. * Unlimited POP3 Email accounts and forwarders for your correspondence. * Unlimited parked and addon domains for your whole portfolio of websites. * A great community to get support from. Jeg lurer på om hvordan jeg får instalert phpBB2 på min hjemmeside. Adressen er www.youaremyenemy.frih.net... Håper på hjelp
Gjest medlem-77217 Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Alt du trenger for å lage et forum er ganske enkelt listet under! Det du trenger er: Forumet: ( phpBB (Norsk) - phpBB (Engelsk) - SimpleMachine) Når du har lastet ned forumet du vil ha, unziper du mappen å legger den på stedet du vil ha den. Server: ( Frac.dk - 50Free - GlobalWEB ) DU må selfølgelig ha et sted å legge forumet så derfor kan du søke etter noe annet på google hvis du ikke er fornøyd med disse. Når du søker er det viktig at du søker på noe som f.eks: "Free PHP FTP mySQL webhosting" eller bare "Free PHP FTP mySQL". Hvis du har et domene navn med webhosting så slipper du dette. FTP Tilgang. ( smartFTP - FTP Uploader XP ) FTP tilgang er du nødt til å ha. Hva er FTP? (Se Guide under) Det du nå skal gjøre er å lage en mappe, på FTP programmet du bruker, som heter F.Eks : "Forum" eller "phpBB" eller noe. Så kan du (Iallefall på smartFTP ) dra filene å mappen (UBS! mappen du skal dra heter som regel "Upload" ) du vil legge inn på FTP programmet. Så venter du til det har upploadet seg, å så er det bare å følge domene (altså hvis du har et domene, www.domene.com/forum eller www.dinhost.com/dittbrukernavn/forum/ ). FTP Guider: FTP Guide (Engelsk) FTP Guide (Norsk) Installeringen: Den vil gå så automatisk som man nesten kan forvente! Alt du trenger å gjøre er å skrive inn database navnet ( ganske vanelig at det er det samme som brukernavnet ditt hvis du bruker en gratis host! Samme med passord. ) og passord, admin brukernavn, email og passord for admin. Det vil stå Localhost et sted der, og hvis du har gratishost så tror jeg du kan la det stå! Etter installeringen så vil du få beskje om å fjerne Install mappen. Dette gjør du også ved hjelp av FTP programmet! du går simplet inn på mappen ( "forum" eller hva du kalte den ) trykker et klikk, å dermed klikker DELETE. Du kan også få beskje om å CHMOD'e noen filer. Da er det bare å høyre klikke ( i FTP programmet ) så trykke CHMOD. Da vil du se at det er noen tall ( mellom 100-900 ) som blir automatisk "Holdt-over". De er det du skal CHMOD'e! Så er det bare å dra til domenet som forumet er lagt til! så har du et forum!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå