Gå til innhold

Forslag til gode mmos?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har i de siste månedene spilt en god del R.Y.L (Risk your life), på grunn av for mye bugs med spillet tror jeg at jeg gir opp.

Har nå lyst til å finne meg et nytt mmo med bra pvp, med characters som bruker sverd, bue, øks osv....Ønsker ikke noe futurstisk med laser osv...

Gjerne med en del races/class å velge mellom.

Noen som har forlsag til meg? Har sjekket på mmorpg.com men ser ikke ut til å finne noen spesielle...

Ikke WoW for å ha det sagt :p

EDIT: Har peilet meg litt in på Dark age of camelot....

Noen som spiller d her?

Endret av fflex
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta en titt her på to tråder jeg har laget om emne, dekker en god del MMORPG spill, kansje du finner noe intressant:

1. http://www.battlefield.no/forum/index.php?showtopic=41625

2. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=424165&hl=

Fins også en drøss andre tråder om emnet.

Jeg spiller værtfall City Of Heroes/City Of Villians for tiden, og jeg koser meg så langt.

Men bare for å gjøre deg litt ops på en ting, det er altså at alle MMORPG spill ute idag er så og si like, eneste forskjellen er historien kan du si, så har du spilt en av de har du egentlig spilt alle, er det vel noe som heter?

Uansett jeg vil værtfall annbefale deg å teste ut City Of Heroes/City Of Villians.

Etter min mening er disse to de mest unike MMORPG spillene ute til dags dato, vansklig å sette fingern på hvorfor, men det er rett å slett en rått spill, hvor du vil ha det kjempe morro, vis du tar å leser igjennom den første tråden jeg linker til vil du finne noen fine poster om spillet der det blir forklart en del.

Så jeg sier det igjen, ta å test CoH/CoV!

Skrevet (endret)

Takk for svar, skal definitvt sjekke ut City of heroes....

Akkurat nå har jeg daoc på download, men city of heroes må prøves. Ser også at det er ranket høyt på mmorpg.com listen.

Bare sleng ut andre forslag dere andre også...

Nitrius, ok jeg bare spør deg et par spm ? Slipper å drasse rundt på div forum osv....

1) Hvordan funker gear? Kan man oppgradere, baseres gear på lvl eller stats som man fordeler? f.eks str/con?

2) Skills. Er det instant skills man har som bare går utifra class?

Endret av fflex
Skrevet (endret)
Takk for svar, skal definitvt sjekke ut City of heroes....

Akkurat nå har jeg daoc på download, men city of heroes må prøves. Ser også at det er ranket høyt på mmorpg.com listen.

Bare sleng ut andre forslag dere andre også...

Nitrius, ok jeg bare spør deg et par spm ? Slipper å drasse rundt på div forum osv....

1) Hvordan funker gear? Kan man oppgradere, baseres gear på lvl eller stats som man fordeler? f.eks str/con?

2) Skills. Er det instant skills man har som bare går utifra class?

5091354[/snapback]

1) Det finnes ikke gear, det du gjør på første er å velger ut et kostyme med en Character editor, noe av det beste jeg har vært borti i et form av et slikt spill, er så utrolig mye du kan velge å vrake mellom for å få charactern din helt unik, ikke i likhet med andre lignende spill der du støtt og stadig kan møte på folk som ser prikk like ut som deg, finnes noen bilder av denne character editoren innpå hjemmesidene til CoH/CoV mener jeg å huske, jeg ble værtfall veldig overaskt over hvor mye du kan gjøre for å få en helt unik character.

I dette spillet har du ikke noe form for inventory bank eller noe, eneste er at du plukker opp enchantments og inspirations, der førstenevnte brukes til å "slotte" skillsene dine slik at de blir bedre, og sistnevnte kan brukes instant i kamper for å øke styrke, fylle på liv, vekke deg selv opp fra live osv..

Du får også noen form for penger, som du kan bruke til å kjøpe enchantments og inpspirations fra ulike NPC'er i spillet.

Vis du lager et kostyme også ville du kansje bli lei av det ettervært så finnes det NPC'er rundt om kring i spillet som du kan gå til for å bytte litt på ting og tang, men dette vil du finne ut mer om ettersom du prøver spillet.

2)Skill/angrep ja her er det den største forskjellen er, nemlig det finnes ikke noe slik at "this dose 11-23 dmg" altså det er ikke noe fasit på skaden, men du vil selfølgelig ikke gjøre 99999 dmg i lvl 1 og slikt, og du kan også da bruke enchantments å putte i skillene dine slik at skaden blir økt med så og så mye %, er litt vansklig å forklare egentlig, så er bedre om du tester ut spillet

Er ikke så godt forklart dette her, men vis du vil kan du få et 14 dagers key til City Of Heroes av meg slik at du kan teste ut spillet vis du vil, slik at du får et eget intrykk av spillet istede for at jeg som digger spillet skal fortelle deg at spillet er så og så bra.

Jeg annbefaler værtfall alle sterk til å ta å gi spillet en sjanse.

Så send meg en pm om du skulle være intressert.

Hvis du skulle lure på mer så skal jeg prøve å svare så godt som mulig.

Edit: copy paster fra en som svarte veldig bra på spørsmålene mine om City Of Heroes før jeg tok tak og prøvde spillet:

"Men egentlig, hvordan funker kampsystemet? noen som har lyst til å gi litt detaljer om det? har nemlig bare hørt at det er forskjellig fra andre lignende spill.

Man har en meny med forskjellige Moves knapper som andre spill . F.eks jeg har en knapp for sidespark og en knapp for ett kung fu slag som stunner en person og ett nedoverrundspark som tripper fiendene rundt meg så de lander på gulvet.

Men forskjellen fra andre mmorpgs ligger i at det ikke bare er å skade fienden for X amount of points. La oss si en gitt kampsituasjon hvor jeg møter 10 fiender helt alene. Jeg fokuserer all min kraft (Focus Chi) og går for bossen først, jeg velger Dragons Tail som er ett rundtnedoverspark og tripper alle rundt meg så jeg slipper å være omringet. Deretter kan jeg ta en stun move hvor jeg slår en i strupen og han blir bevisstløs og da kan jeg ta de andre mens han går rundt i svime smile.gif

Så kampsystemet er veldig intenst og involverer mye trykking til tider men kommer helt an på hva du er også da. Så du må følge med når du er i kamper og det er veldig mye strategi i spillet etterhvert hvor rollene til hver enkelt blir veldig tydelig.

En Defender er som regel en healer

En scrapper er som regel nærkampseksperter

En Blaster er som regel avstandseksperter som skyter

En Controller er en som kontrollerer fiendene sine (Lignende Dr. Xavier)

En Tank tar imot all damage og drar all aggro men gjør også skade

Det og fly og slikt hvordan funker det? kan man rett og slett fly hvor man vil? man kan klatre/fly opp på høye bygninger har jeg hørt og bare stå der å nyte utsikten? høres litt digg ut det å

Du trykker knappen for og fly så kan du fly helt som du selv vil og det føles 100% fritt og du kan fly hvor du vil. Du kan i tillegg slåss når du flyr og tar du ut en fiende høyt oppe i luften vil han ta falldamage. Og ja du kan fly høyt opp til en skyskraper og stå der og nyte utsikten.

Hvordan er populæriteten i spillet?

Det er veldig mange spillere og ikke så mange unge spillere selv om de finnes også. De mesteparten av spillere jeg har møtt er 20 + og miljøet er veldig bra og modent. Det er ikke noe plz seeking team plz setninger du finner i dette spillet.

Selv om det KAN skje.

Og helt ærlig, vis man har prøvd det meste av MMORPG spill, vil man da kunne prøve CoV/CoH og kunne si, nei dæven det der har jeg aldri vært borti før? altså at CoH/CoV er et av de mest unike MMORPG spillene ute idag?

Jeg kan GARANTERE deg at det er ting du ikke har vært borti før. MMORPG`s idag er veldig lineære og kjedelige spør du meg. Jeg sverger at du vil ha det mye morsomt med CoH. Noe annet er helt umulig . Verdenen er veldig bra laget og det er mye å se og mye å oppleve. Desto høyere du kommer desto mer fascinerende vil det bli. Og når CoV står på trappen så er det forferdelig mye å være klar for.

Endret av Nitrius
Skrevet

Jeg vil anbefale BattleGround Europe : WWII Online på det sterkeste!

Ikke no "fantasi tull", men bare realisme.

Grafikken er litt utdatert, men et spill er ikke bare grafikk ;)

Bruker en god del timer hver dag med det spillet.

Skrevet
Jeg vil anbefale BattleGround Europe : WWII Online på det sterkeste!

Ikke no "fantasi tull", men bare realisme.

Grafikken er litt utdatert, men et spill er ikke bare grafikk ;)

Bruker en god del timer hver dag med det spillet.

5092602[/snapback]

Godt å høre at det ikke er bare MEG som prøver å få flere med på dette geniale spillet! Jeg har holdt meg litt tilbake i denne diskusjonen, fordi jeg synes jeg nevner det altfor ofte på dette forumet.

Spiller du alliert Stealth? Det gjør jeg, og kaller meg Kalzun in-game. Spiller med 101st Airborne Division, SAS-brigade. Vi flyttet nettopp over til å spille Engelske (spilt med 110th R.I. før).

Trådstarter: Om du er ute etter PVP MMO, skal du ikke lete lenger. :)

• 6 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...