Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kraftig trådløs sender!


Anbefalte innlegg

Vi har et hus som er delt inn i 4 leiligheter. Vi har idag en litt eldre 3com sender. Denne er noe svak som gjør at noen av oss faller ut i ny og ned. Det vi trenger er derfor en kraftig sender og da lurte vi på om noen her kan hjelpe oss med noen eksempler. Setter pris på alle svar.

 

Mvh

 

Karsten Refsdal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ingen? :)

 

karsten

5087256[/snapback]

 

Kjøp en router eller accesspunkt (vet jo ikke hva slags oppsett dere har, du nevner ingen detaljer) med mulighet for å koble til ekstern antenne. Ikke spar på kronene når du kjøper antenne (rundstråleantenne), det er ikke værdt det...

 

Ta kontakt med www.lansupply.no, og se litt på hva de selger av antenner.

 

Mine tips.

 

Om du vil ha bedre tips, må du bruke mere tid på å stille et detaljert spørsmål.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Hva med denne.

5087435[/snapback]

 

Ja kanskje den vil klare det? Hvem vet, vi aner jo ikke hva slags bygning det er snakk om, eller hvor mange etasjer den har...

 

Selv hadde jeg gitt beng i trådløst, og kjøpt inn cat5e kabel. Funker aldeles utmerket det, raskere er det jommen også ;) Og så så billig i forhold! Og sikkerheten er jo overlegen... For ikke å snakke om alle radiobølgene man slipper å bo sammen med :w00t:

Lenke til kommentar

Tips: Ikke kjøp 3com igjen. Personlig erfaring er at de har veldig ustabil software/hardware.

 

Jeg og en kamerat har 3com, han har en litt nyere modell.

 

Begger er officeconnect.

 

Mange ganger i uken så ble vi kastet ut av nettverket.

 

Som Big_JJ nevner over; Linksys er visst nok bra.

Lenke til kommentar

Du får kjøpt forsterkere til wlan... Gå på ebay og søk på 2.4 Ghz amplifier eller hvordan man skriver det :)

 

Kjøpte en 1W forsterker der en gang, men det blei litt for heftig... For det var ikke bare jeg som fant masse folk. Det var MASSE folk som fant meg ;P

 

Og en annen ting, hvis du skal kjøpe forsterker og du vi følge norges lover til punkt og prikke så er det ikke tillatt med mer enn 250mW på 2.4Ghz så vidt jeg husker.

 

Men en 100-250mW forsterker og en standart omni antenne vil gjøre susen, hvis du søker litt på forumet kan du faktisk finne oppskrifter på hvordan du lager så store antenner du vil :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...