Gå til innhold

herpa system: fishing/cooking

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

cooking er det umulig å gå opp level i, jeg kjenner ikke noen som driver med det.

uansett er hunter den eneste klassen som kan ha en liten nytte av det. for hvis man skal ha mat er det bare å kjøpe eller finde. eller enda lettere, trick or threat.

fishing må man stå i mange timer for at det skal lønde seg. og man må konsentrere seg for å få dratt oppp fisken. du skal ha fritidsproblem for å gidde det.

hvis du skal tjene penger, er det mye lettere måter. og hvis du vil ha mat er det ikke vært det i det hele tatt.

blizzard burde lage et bedre system. det er flaut å si det, men runescape var bedre der.

Endret av Gjest
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker det som det er :) Har brukt utalige timer på å bare stå å fiske. Og cooking kommer av seg selv når du fisker. Når jeg fikk 200 i fisking, var cooking allerede på 300 ;). Verdt det? Tja, moro å kunne lage mat som du kan buffe deg opp med.

Skrevet
cooking er det umulig å gå opp level i, jeg kjenner ikke noen som driver med det.

uansett er hunter den eneste klassen som kan ha en liten nytte av det. for hvis man skal ha mat er det bare å kjøpe eller finde. eller enda lettere, trick or threat.

5086295[/snapback]

Da er du en av dei som undervurderer cooking sterkt. Du må selfølgelig anstrenge deg litt for å få nye recipes å levele med, men det er mange ting du kan lage med cooking som faktisk gir deg ganske fine buffs :)

Ang. Fishing: Ja, det har sine bruksområder - men heilt ærlig, det er lagt opp alt for kjedelig å stå i ro og vente. Litt for likt real-life-fishing :p

Skrevet

Fisking blir endra på slik at det funker mer likt Mining og Herbalism. Altså at man har nodes of fish som man shift-klikker på. Dette vil vel da føre til mer aktiv fisking. Og uansett er fisking bare morsomt da, hvem vil vel ikke ha førstepremie-trinketen (Bli til en fisk) i fiskekonkurransen? :)

Skrevet (endret)

Liker fishing jeg, bestandi spent på å se hva jeg får! :) innen jeg var lvl 30 hadde jeg ca. 180 fishing skill! :D Cooking vet jeg ikke.. har litt av samme problemet, ''sliter'' med å finne ingredients til recieps. Gidder for.eks ikke å løpe inn i low lev land å samle wolf meat osv. Men høvelig er det nokk etter hvert.

Endret av Rasch
Skrevet
Fisking blir endra på slik at det funker mer likt Mining og Herbalism. Altså at man har nodes of fish som man shift-klikker på. Dette vil vel da føre til mer aktiv fisking. Og uansett er fisking bare morsomt da, hvem vil vel ikke ha førstepremie-trinketen (Bli til en fisk) i fiskekonkurransen? :)

5087340[/snapback]

Kilde?

Skrevet

Å si at cooking er bare ræva viser hvor lite du vet om cooking. Er du klar over alle de fine buffsene som du får ved å spise mat? 20 i strength, 10 agi, 10 int, 10 spirit, 5 hp pr 5 sek, 5 mana pr 5 sek, osv osv osv.

Cooking er imba ved 300.

Fisking trenger vi for å skaffe råvarene til cooking som gir oss mange fine buffs.

Skrevet
Kilde?

5087611[/snapback]

The future of fishing looks interesting. Macro/bot fishing was a big upheaval early in the game, and caused many of the current adjustments. The biggest change for fishing is the targeted fishing, like in the tournaments. They will be doing that for all fishing in the future. There will be schools of oily blackmouth, schools of stonescale eels, shipwrecked items… that you target and fish for. They want to make fishing use nodes, just like herbalism and mining.

http://forums.curse-gaming.com/showthread.php?t=4296

Skrevet

Fishing og Cooking er Secondary Profs. Som Radhoo nevner, det er gode buffs å hente ved cooking, så useless er det nok ikke.

Mer generelt synes jeg det er for få crafted items i spillet. Ut over spesialitems med resistances, begrenser det seg nesten til Lionheart Helm, Stronghold, Arcanite Reaper, Gloves of Spell Mastery, Chromatic Cloak, Shifting Cloak og Belt of the Archmage. Utvalget er for dårlig.

Skrevet

Er du full? Jeg gikk opp fra 0 til i overkant av 200 (nok til høyeste level +stam/spi) i cooking på en fem-seks spilltimer, no bullshit. Det er bare et spørsmål om å gjøre litt research på hvilke ingredienser du trenger, og så farme dem med en level 60.

Skrevet

Hehe..trevakt. Jeg kjenner han IRL han vet i hvertfall om en som bruker cooking, meg.

Altså, jeg tror ikke du skal uttale deg om sånne ting som du ikke vet noe om. Cooking eier når du kommer i høy skill. Fisking synes jeg er veldig morsomt, det er avslappende, og man får, som det er sagt tidligere, råvarene til å lage mat som gir gode buffs. Dessuten er det en god kilde til penger, noen fisker kan selges på AH for mange gull per stack.

Og du som aldri har giddet å prøve verken fishing eller cooking høyere enn til skill lvl 4, skal ikke du tro du kan alt om det.

Skrevet

jeg har gjort mye for å levele i cooking. jeg har betalt mange for å få boar meat, jeg har gått rundt i mange timer å drept ulver. men jeg har ikke kunnet lage noe bra, jeg kaster det etter jeg har stekt det. hvis du vil tjene penger, er det masse du kan gjøre!

betal lillebroren din for å gå rundt i durotar å mine copper, du tjener mer på det. du kan gjøre RFK fire ganger før du kan lage en ny rett. du tjener litt mere penger på det, for og ikke snakke om exp.

fishing avslappende? man må holde seg konsentrert, samtidig som det er utrolig skjederlig!

Skrevet

Hm..Boar meat er vel ikke akkurat den mest avanserte retten man kan lage i cooking? Du har ikke jobbet så lenge med det. Det tar litt tid, og du må tenke på det som en ordentlig proffesion. Når du er på AH, sjekk recipes, og mange av disse rettene du får derfra, trenger du fisk for.

Med noen fishing addons er det lett som bare det. For å nevne noen; FishingBuddy (AutoCast, statiskikker og mye mer) og FishPing (Gir fra seg en høy lyd når det napper).

Skrevet

jaja, kanskje det med addonene kunne hjelpe. uansett er det dårlig måte å tjene penger på.

men med cooking, jeg har hold på med det lenge. jeg har satt meg inn i det. jeg kan ikke lage noe bra. er det noen enkle måter å levele opp i det?

Skrevet

Ja. Start med å lære deg både fisking og cooking.

Drep masse boars i starten og lag mat av kjøttet. Bare selg alt til vendor, eventuelt kast det.

Lær nye ting hos trainer og gå på AH for å se om du kan få noen recipies som man kan lage av fisk. Dra ut og fisk, og stek fisken deretter.

Fortsett sånn, og bare lær mange ting, etter hvert kan man lage mat av nesten alt kjøtt som NPC'er dropper.

Skrevet

hvilken level i cooking kan man lage noe som gir deg noe bra buffs?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...