datageni Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Har ekstremt høye grader på idle både på hovedkort og cpu så jeg lurer på om det er PSU som kan være porblemet til dette?? har denne hardware: PSU er: Fontron 300watt 60pin (4 pin mindre enn hovedkortet kan ta) HK: P5GD2- Premium DDR2 2 stk DDR2 512mb Corsair TWIN2X 4300C3PRO Geforce 6600GT 3,4 ghz (socet 775) 1 stk WD 10000 rpm SATA & 1stk WD 7200 rpm SATA Hakker nemmelig en del under spill og idle temperaturene er reelativt høye. Lurer på om svak strømforsyning kan være flaskehalsen. Om ikke er saken at jeg har et ganske så åpent gammelt kabinett. Har selv klippt ut jernfilterene for å få mer luftdrenering, trodde dette ville redusere rpm betrakelig men den har bare økt siden den tid. Ligger nå på 2700 rmp på idle med rette instillinger i CMOS.
CaZiO Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Du mener vel at du har 20-pins strømforsyning... ikke 60 Det som i såfall kan være er at hovedkortet ditt ikke får tilført nok +12v. Og da er det vel gjerne skjermkortet som lider.
datageni Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Skrevet 31. oktober 2005 Har ekstremt høye grader på idle både på hovedkort og cpu så jeg lurer på om det er PSU som kan være porblemet til dette?? har denne hardware: PSU er: Fontron 300watt 60pin (4 pin mindre enn hovedkortet kan ta) HK: P5GD2- Premium DDR2 2 stk DDR2 512mb Corsair TWIN2X 4300C3PRO Geforce 6600GT 3,4 ghz (socet 775) 1 stk WD 10000 rpm SATA & 1stk WD 7200 rpm SATA Hakker nemmelig en del under spill og idle temperaturene er reelativt høye. Lurer på om svak strømforsyning kan være flaskehalsen. Om ikke er saken at jeg har et ganske så åpent gammelt kabinett. Har selv klippt ut jernfilterene for å få mer luftdrenering, trodde dette ville redusere rpm betrakelig men den har bare økt siden den tid. Ligger nå på 2700 rmp på idle med rette instillinger i CMOS. 5083702[/snapback] har nokk av 12 på idle. støyer alikevell.
CaZiO Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Hvis du synes strømforsyningen din bråker er det bare å bytte viftene eller kjøpe ny, men hvis støyen varierer har nok det noe å gjøre med at PCen din produserer mer varme når den må dra tunge spill el. Det vil den gjøre uansett, enten du har nok strøm eller ikke. Spiller heller ingen rolle om du har nok 12V på idle. Når PCen jobber hardere belaster den 12V railen din mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå