Gå til innhold

Komprimere filmer tatt med IXUS 40

inaktiv000

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har endel filmer som er tatt med mitt Canon IXUS 40. De lagres ukomprimert tror jeg, de er hvertfall temmelig store. Ønsker derfor å komprimere dem, regner med å kunne spare mye plass uten at det går så mye ut over kvaliteteten. Kan dere anbefale encoder og et program til dette, gjerne noe som kan gjøre dette i batch (har mange filer i forskjellige mapper).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler sterkt på at eit digitalt stillbiletekamera bruker ukomprimert video... Kor store er filene i mb/minutt?

Prøv VirtualDub. Er ikkje sikker på om det kan batch-encode, men eg trur kanskje det kan det... Når det gjeld kva codec du skal bruke, so finst det fleire alternativ. Kanskje du finn nokre tips i guiden til videoformat. Link finn du i signaturen min.

Skrevet

Det var ganske mykje... Du har nok ein del å hente ja. Men du må jo og tenkje på at komprimerer du dei, so kan du ikkje få dei tilbake til den same kvaliteten seinare (du vil uansett tape noko kvalitet). So om det er noko du verkeleg vil spare på, bør du vurdere å lagre slik dei er, utan å komprimere dei meir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...