Gå til innhold

For lav spenning på +12 ?


Anbefalte innlegg

Hei Folkens ..

 

Jeg har prøvd å overklokke cpun min og jeg klarer ikke å komme over 2550 MHZ stabilt.Har lurt på hva det kan være,kan jo selvsagt være at cpu min ikke er så overklokkingsvillig,dessuten så må jeg gi den rimlig høy spenning (1,57) for at den skal klare det også.Lest div tester og de fleste overklokker sinnsyk mye på 1,45v.

 

Så her om dagen åpnet jeg speedfan og sjekket verdiene.Det er noe under :

 

+12 = 11,97

+3,3 = 3,31

+5 = 4,97

 

 

 

Har foresten en Aspire-550W.Og det er ikke noe som helst form for stabilitetsproblemer.

 

 

temp.bmp

Endret av LeXUS_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, hvordan kan du tro at det er lavt? Det er jo perfekt.

Om 12V er litt lav har dessuten ingenting å si på hvilken spenning CPU får. VCore er en egen regulator som gjør om 12V til det du vil ha, og en slik regulator kan sikkert fint fungere med f.eks 10V inn. Men da ville antagelig ikke diskene fungere lenger.

Lenke til kommentar

Glimrende verdier det der. Ingenting å si på dem. De er jo teoretiske verdier det er snakk om her. Ta å stikk voltmeteret ditt i en stikkontakt for eks, så skal du se at du ikke får akkurat 230V, men ~230V.

Maskinvare og andre elektriske komponenter har en prosentvis +/- -grense på hvor de fungerer optimalt. Du er ikke i nærheten av en farlig verdi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...