Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog: VW Golf 2 1984


Audi247

Anbefalte innlegg

"Lexus = japse stil... samme me fargen du har valgt.. Lilla tysk bil med lexus lykter.. ufff  prhhhh"

 

hehe du klager over at vincent _vega kjører japsestil på sin golf også modder du panseret på din egen golf med EVO scoop :)  er jo ikke japse stil det :roll:.

5224955[/snapback]

 

høhø :p

 

Etter å ha kuttet til det panseret så jeg selv hvor stygt det ble.. tror nok det blir nytt panser fra huggeren før bilen lakkeres ;)

 

Står enda på mitt.. Tysk bil og Japs bil skal styles forskjellig!! :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan bytter man motor i en Golf 2? ;) Vet at man må koble ut alt som skal kobles ut og slikt :D:blush: Men må jeg løfte motoren opp, eller gjør jeg det omvendt, altså løfter bilen? Eller kan jeg koble ut hele fronten og dermed "trille" bilen vekk?

 

Et annet spørsmål er at siden en Golf har fremhjulsdrift, kan jeg ikke da ta ut motor, girkasse og hjuloppheng i et. Så er det bare noe elektrisk, bremsene, bensin og eksos som må kobles av? :blush: Ser for meg at det er billigere/lettere å finne en rimelig inntakt golf med defekt motor og så heller bytte motor, girkasse og drivverket :hmm:

 

Håper det er greit at jeg spør, for jeg er rimelig grønn når det kommer til bil :blush: Men jeg VIL lære :w00t:

Lenke til kommentar

Det er bare å først koble av alle wirer, ledninger og ikke minst eksos manifolden. Så må du koble av drivakslingene(akslingene fra hjulene til girkassen). Så burde du har en eller annen løfte mekanisem.

 

Det som blir brukt i bilbransjen er en "elefant" spør noen du kjenner som jobber i bilbransjen om dette. Vi brukte selv en truck til å løfte ut motoren for vi hadde ikke elefant tilgjengelig, så det er bare å bruke fantasien.

 

Når du har alt laus og motoren henger i et eller annet, så begynner du å skru av motoroppheng skruer. Da er det bare begynne å jekke/løfte opp motoren. Dette bør du gjøre treeeeeigt, så du legger merke til om du har glemt en skrue/ledning eller wire, en eller annen plass..

 

Good luck ;)

Endret av In5ErT
Lenke til kommentar
Hvordan bytter man motor i en Golf 2? ;) Vet at man må koble ut alt som skal kobles ut og slikt :D  :blush: Men må jeg løfte motoren opp, eller gjør jeg det omvendt, altså løfter bilen? Eller kan jeg koble ut hele fronten og dermed "trille" bilen vekk?

 

Et annet spørsmål er at siden en Golf har fremhjulsdrift, kan jeg ikke da ta ut motor, girkasse og hjuloppheng i et. Så er det bare noe elektrisk, bremsene, bensin og eksos som må kobles av? :blush: Ser for meg at det er billigere/lettere å finne en rimelig inntakt golf med defekt motor og så heller bytte motor, girkasse og drivverket :hmm:

 

Håper det er greit at jeg spør, for jeg er rimelig grønn når det kommer til bil :blush: Men jeg VIL lære :w00t:

5345412[/snapback]

 

Om du løfter ut motoren, så sjønner du veeeldig mye med en gang, hva som er hva og hva skal brukes til ;) Golf er en veldig simpelt bygd bil, så det er utrolig vanskelig å gjøre noen feil. Motor bytte tar kun et par timer om du har med deg en som har gjort det før ;) Vi brukte vell 1 time fra da vi begynte til motoren lå på pallen. Vi hadde begge kun gjort dette 1 gang før.

Endret av In5ErT
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har nå blitt lovet oss et nytt mekke lokale. I den annledning har jeg mekka et par bilder om hva som skal gjøres på bilen og hvordan den kommer til å se ut etterhvert.

 

Fra front:

http://i35.photobucket.com/albums/d163/aUDUN/golfen-min.jpg

 

Fra front med forklaring på hva som skal byttes/moddes:

http://i35.photobucket.com/albums/d163/aUDUN/front-golf.jpg

 

Fra bak med samme utmerkinger rundt det som skal byttes/moddes:

http://i35.photobucket.com/albums/d163/aUDUN/bak-golf.jpg

 

-Skal bytte til 90 dører.

-Audi håndtak foran, uten håndtak bak.

-Skilt plassering skal byttes en meter ned :p

-Valse/brette ut hjulbuene

-Jetta lykter

-3-trinns emblemløs grill

-Modda front(hentet fra en Hiace)

-90fanger bak

-Sideskjørt

-Mono visker

-Clean bakluke

Endret av Opus
Lenke til kommentar

Link til bilder av stort format(over 700-800pix bredde), IKKE bruk IMG-taggene!

 

Topic: Jettalykter og monovisker kler ikke 2-er golf i det heletatt, blir KUN harry.

Hadde begge deler på ex-golfen min, varte vel 1mnd før jeg røska det av og solgte det til kewle 18-åringer. :D

 

...men men, smaken er som baken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...