tkorsvold Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 Hei, Jeg har en kone som har fått skikkelige problemer med en lei senebetennelse / musesyke fra helvete. Hun kan overhodet ikke bruke PC, og nå har det hele snart vart ett år. Plagsomme greier! Det jeg derfor lurer på, er om noen der ute vet om noen gode stemmegjenkjenningsprogrammer? Jeg trenger å få gjort to ting: 1) Styre Windows, starte programmer etc vha. stemmen. 2) Prate inn dokumenter; i praksis slik at man kan snakke inn en tekst som så f.eks. havner inn i Word el. Noen som har noen tips? Er takknemlig for all hjelp! mvh Thorstein Korsvold
valentino Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Hei. Jeg vet om 2 programmer som har stemmestyring installert. Opera har voice styring, men jeg har ikke fått denne til å fungere. Sikkert bare jeg som har dårlig engelskuttale. Microsoft Office har stemmestyring. Bare start f.eks word, trykk Tools > speech. Da må du inn med office plata di så den delen av programmet kan installeres. Med denne funksjonen kan du gi stemmekommandoer og diktiere i word. Jeg har engelsk Office og får bare stemmestyring til å fungere med engelsk ordbok. Mvh. Valentino Edit: fant litt info om dette på microsoft.no: stemmestyring Endret 28. oktober 2005 av valentino
GeirGrusom Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Det finnes et program, som heter så mye som http://4developers.com/talk2d/]Talk2Desktop Programmet lar deg starte programmer og trykke på taster med stemmen, den oversetter ikke til tekst, siden det ville krevd en kjempeordbok, og programmet kan ta feil innimellom. Endret 29. oktober 2005 av GeirGrusom
tkorsvold Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Skrevet 29. oktober 2005 Men hva med f.eks. stemmegjenkjenningsprogrammer som Dragon? Noen som vet om dette programmet oversetter tale til tekst? mvh Thorstein
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå