Gå til innhold

maskinen kommer ikke inn i windows...


Anbefalte innlegg

maskinen startet på nytt når jeg prøvde å spille av en dvd, og på veg inn i windows igjen kom det blåskjerm (starter dumping av fysisk minne), og dette skjer hver gang windows booter(sikkerhetsmodus og "siste gode konfigurasjon" gir sammme resultat)...

 

maskinen er en hp bærbar, og det fulgte bare med recobery cd'er, som vil gjennopprette alt på maskinen til fabrikkkonfigurasjon...men jeg vil gjerne redde noen kritiske data fra maskinen...(noen filer er under 1,4 mb og noen over)...

 

jeg prøvde med en dell-versjon av xp-home edition(riktig OS), og valgte reparer! men da ba maskinen bare om et admin-passord...og jeg har prøvd både passordet til bios og til pålogging i xp, men ingen av de funker...

 

...maskinen kjører ntfs, så det hjelper ikke med en w98 diskett...

 

trenger gode råd!! funker boot-diskettene til xp til å få tilgang til hd? tror dere en bios-oppdatering hjelper??

 

mvh

krister

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det hjelper jo ikke stort. Det er en konfigurering av XP som sier at den skal stoppe eller reboote på blåskjerm. Dessverre er default å reboote, dermed ser man ikke feilmeldingen. Men jeg vet ikke om noen måte å forandre dette på utenfor Windows. Det er antagelig en måte å gjøre det på med å editere boot.ini, du kan jo kikke her og se om du vil eksperimentere litt.

Ellers er det antagelig mulig å reinstallere XP uten å miste data, men det krever jo en ekte CD. De som kommer med Dell etc er jo bare recovery CDer. Du må kanskje vuredere å bite i det sure eplet og kjøpe XP for å få full pakke.

Lenke til kommentar

recovery console kan vel unloade div tjenester fra oppstarten.. er sikkert en driver eller en service som gjør dette.. eventuelt et virus.. finn noen som har cd som svarer til din OS.. og recovery console skal nor gjøre nytten da..

 

Eller stikk på en webshop el. og kjøp en overgang fra 2,5" til 3,5" disk slik at du kan hente ut data'n fra en stasjonær PC og brenne det ut..

 

Slik jeg bruker å gjenopprette bærbar-PC'er..

 

Jau..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...