Gå til innhold

TBird går i sirup

MrLee

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en rimelig gammel installasjon av Thunderbird inne (eller, vet ikke om den er så gammel, men mappa der jeg har brukerinfo er gammel iallefall), og nå går Thunderbird treigt som F.

Trodde først det var ett problem med mange mails som lå med relativt store vedlegg, men selv etter sletting av disse går programmet treigere enn kald sirup.

hjelp? Er det noen temp filer elns jeg kan slette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

compact folder (ved å høyreklikke på mappene) kan du jo prøve. dersom det ikke hjelper, gi gjerne en tilbakemelding. hvor mye mail har du? 1000, 10000, 100000?

Skrevet (endret)

jeg har 10 mails i inboksen, kanskje 20 totalt med sendte mails, trash og slikt...det er derfor jeg lurer... har alltid vært påpasselig med å slette ting og tang.

Har forøvrig 1 extension (contact sidebar 0.5), standard skin og v. 1.0.6 av TB...

men for en eller annen bizarr grunn er Tbird folderen i "application data" på brukeren min på whopping 109MB?! W T F ? ? ?

edit: hmm, kjørte compact folders på alle mappene og de dalte til 15MB...håper det hjelper

edit1:

When you delete or move e-mails from a folder, Thunderbird and other e-mail programs really only "hide" them (i.e., mark them as ready for permanent deletion), and these hidden e-mails still actually remain in the folder. Even emptying the Trash does not permanently delete them. These hidden e-mails remain in the folder until it is compacted. If you don't compact folders, your mail folders can grow very large and erratic program behavior can occur (see below), so it's a good idea to do it periodically.

forklarer MYE

edit3:

btw, er det vanlig at det er så mange mapper når jeg bare har 2 kontoer jeg sjekker mail fra? det ser ut som duplikater for en eller annen grunn?

post-10531-1130512136_thumb.jpg

Endret av MrLee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...