Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverksproblemer ved spilling av WOW


Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg spiller spillet World of warcraft og poster her i håp om at dere kan hjelpe meg bedre en blizzard:)

 

etter hver eneste patch i det siste har jeg hat problemet:

Lags / Unknown Entities / Crash after quest closure / Invisible, missing or naked characters

 

blizzard sier jeg skal:

# Network Card Configuration

 

If you continue to have these problems then you will need to adjust the configuration of your network connection:

(please check with your Network Administrator before making any changes)

 

To access your Network configuration settings:

 

# Go to Start and choose Control Panel

# If in Category view, please click on Network and Internet Connections

# Open Network Connections

# Right click on your network adapter used to connect to the internet and go to Properties

# Click on Configure and go to the Advanced tab

 

Different network cards have different options on this screen:

 

Disable any option labeled Checksum Offload (RX and TX) or Hardware Checksumming

Set the option called Connection Type, Speed and Duplex Settings or Media Type to Force 100 Full Duplex

(the exact wording of this option may vary)

Note: You may need to select Force 10 Full Duplex for an older network.

 

Set the Optimize for option to Throughput

 

Click OK tatt fra:WoW tec. support

 

dette har jeg gjort skrudd av checksum offload og satt duplex til force 100 full duplex

 

dette virket etter en av patchene, så kom problemet opp igjen idag, og hver gang jeg skal prøve å skru av og på checksum ofload eller duplex så får jeg en blå skjerm der det står at noe er feil med driver og den "dumper fysisk minne"

 

Det virker også som intrnetten ble mye mer ustabil etter jeg fixet her, på itavisen kan jeg få målinger fra 55kbit/s til 2300kbit/s, som også gjør det umulig å spille til tider, jeg har NGT Bravo 2500/600...

 

Blizzard sier også at jeg skal laste ned den nyeste driveren til netverks kortet mitt..

 

jeg er ikke så god med PC'en, men er ganske sikker på at netverkskortet er implantert i hovedkortet og når jeg går inn på egenskapene til tilkoblingen får jeg vite at jeg har: nVIDIA nForce networking controller. jeg har aldri lastet ned et oppdatering til denne driveren, og vet heller ikke helt hvilken jeg skal laste ned.

 

er det her og isåfall hvilken: Nvidia skal jeg laste ned??

 

jeg orker ikke mer av disse problemene, så håper at noen vet råd.

 

PS: jeg har slettet Interface, WTF og WDB utallige ganger/ flyttet til desktop, innstalert wow på nytt etc. har lyst til å ungå å formatere hvis det er mulig:)

 

Takk på forhånd.

 

#EDIT av moderator - Emnetittelen forklarte ikke godt nok hva problemet hjalp. Jeg har endret det til noe mer beskrivende for deg.#

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilket hovedkort har du, eller hvilken utgave av nForce chipsette er det du har?

 

 

edit: og velkommen til forumet :D

5066845[/snapback]

 

mange takk:)

 

litt info om hoved kort/chipsett:

 

MSI K8N NEO FSR Hovedkort for S754

nForce3 250GB, SATA, GbLAN, ATX, Raid.

 

jeg tror det betyr jeg har et MSI K8 chipsett.. eller?

 

Håper det hjelper:D

Lenke til kommentar

Chipsettet ditt er nForce3 250GB

 

Drivere for nForce ligger hos Nvidia.

 

En annen ting du kan prøve er å sette det til 10 Half duplex istedet for 100 Full.

Det vil senke hastigheten i nettverket ditt, men gjøre det litt mer robust for støy. Hvis det hjelper så er det noe defekt med enten nettverkskort, kabel eller nettverksinngangen i router/modem og den defekte delen bør identifiseres og byttes.

Lenke til kommentar
Chipsettet ditt er nForce3 250GB

 

Drivere for nForce ligger hos Nvidia.

 

En annen ting du kan prøve er å sette det til 10 Half duplex istedet for 100 Full.

Det vil senke hastigheten i nettverket ditt, men gjøre det litt mer robust for støy. Hvis det hjelper så er det noe defekt med enten nettverkskort, kabel eller nettverksinngangen i router/modem og den defekte delen bør identifiseres og byttes.

5067697[/snapback]

 

hm, ja men når jeg skifter på innstillingene der nå får jeg blue screen der det stå at noe er feil med driveren min og "dumping av fysisk minne"

 

hvilken driver på hjemmesiden skal jeg laste ned? jeg synes det er litt dårlig forklaring der... hvilken er for mitt system/kort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...