Gå til innhold

Ny kjøling til Sapphire 9600xt?


Kjellvez

Anbefalte innlegg

Har et Sapphire Atlantis 9600XT Fireblade

 

Kulelageret på originalviften røk og kortet blir varmt. Trenger ny kjøleløsning, men skjønner ikke helt hva som kan passe eller ikke. Har ikke sett noen gpu kjølere som sier at de støtter dette kortet

 

Har jo mest lyst på noe som er skikkelig stillegående.

 

EDIT:

Ser i ettertid at dette innlegget ble postet i feil kategori. Men siden jeg gikk inn på forumet via hardware.no, dukket ikke overklokking->kjøling opp noe sted.

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det blir den zalman heatpipen. MEN! Hvor mye plass tar den? Jeg har ekstremt liten plass p.g.a. hovedkortet

 

Se bilde av hovedkort K8S-MX her:

http://www.okcomputers.cz/foto/F3/MBA2120.jpg

 

PCI sporet rett under AGP (til venstre på bildet) er ledig. Ellers er det nederste PCI sporet i bruk og det er ikke til å unngå.

 

Dvs at det er ca 3cm fra AGP pcb til PCI kortet.

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar
Ny kjøler?? Kjøp deg et bedre skjermkort.

5067247[/snapback]

Idiotisk råd, så lenge trådstarter ikke har sagt hva pc'n brukes til, og det er jo mulig at trådstarter ikke driter penger da! :roll:

9600XT gir helt grei ytelse i mange spill, og fungerer helt utmerket til det meste annet!

Zalman VF700-AlCu eller Zalman VF700-Cu, skal være bra.

 

EDIT:Mine forslag får vel kanskje ikke plass hos deg... :blush:

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar

Jeg bruker 9600xt ultimate edition i stuepc'en min. Den har passiv kjøling og ultimate edition har litt høyere klokk enn vanlig xt versjon. Så den zalman heatpipe kjøleren vil kjøle kortet veldig greit. Vil du ha et lydløst system, men allikevel ikke vil svi lommeboka, velg Zalman :)

 

Edit: 9600xt blir ikke så varm, så Zalman VF700-Cu skal ikke være nødvendig. Men om du liker en løsning med vifter, samt veldig god temperatur på 9600xt så kan du også gå for Zalman VF700-Cu.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Joda, jeg driter penger :) Ellers har Fiesta helt rett her.

 

Unødvendig innlegg av Scortech.

 

Men med hovedkortet som står i den maskinen tror du virkelig jeg putter inn noe über-kort i den maskinen? Nei, über-kortet er forbeholdt i spillemaskinen min, ikke i "se video på TV'n" maskinen i stuen.

 

Forresten trekker kortet fremdeles det meste av spill helt ok.

 

Jeg kommenterer vanligvis ikke tåpelige svar, men man blir jo litt lei av folk som poster ting som ikke har noe med saken å gjøre.

 

Dersom jeg kjøpte enda et nytt skjermkort ville jo fremdeles vifta på det gamle være ødelagt. SÅ DET SÅ :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...