Gå til innhold

Kjøp av shg note 8600


Viewety

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg tenker på å kjøpe meg en shg note 8600 laptop.

specs:

Centrino 760 (2.0GHz - 533FSB)

2048MB DDR2-533

100GB HD (8MB Cache)

15.4” Widescreen TFT

DVD±RW

nVidia MXM GeForce 6600 Go / 128MB

54MBIT WLAN, LAN, Card Reader

 

Lurer på, før jeg bestiller, om noen har veldig dårlige erfaringer med disse shg notebookene? eller noen som har erfaringer i det hele tatt? Har ikke funnet noen selvom jeg har lett etter det. Og tilslutt, er det noen andre laptoper som dere vil anbefale fremfor denne? Den skal bli brukt til omtrent alt mulig, altså skole, spilling, filmer++

 

Mvh Zipman

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

Jeg tenker på å kjøpe meg en shg note 8600 laptop.

specs:

Centrino 760 (2.0GHz - 533FSB)

2048MB DDR2-533

100GB HD (8MB Cache)

15.4” Widescreen TFT

DVD±RW

nVidia MXM GeForce 6600 Go / 128MB

54MBIT WLAN, LAN, Card Reader

 

Lurer på, før jeg bestiller, om noen har veldig dårlige erfaringer med disse shg notebookene? eller noen som har erfaringer i det hele tatt? Har ikke funnet noen selvom jeg har lett etter det. Og tilslutt, er det noen andre laptoper som dere vil anbefale fremfor denne? Den skal bli brukt til omtrent alt mulig, altså skole, spilling, filmer++

 

Mvh Zipman

5066184[/snapback]

 

Den skjermen der har WXGA(1200x800), selv bestillte jeg WSXGA(1680x1050), men for 12 000NOK ser det der slett ikke dårlig ut, med tanke på de 2GB RAM

:thumbup:

 

Kan dessverre ikke kommentere på selve shg.no, men har ikke hört noe särlig stygt om dem :hmm:

 

EDIT: bestillte selv med 1GB RAM og et 256MB Geforce 6600, og jeg tror det er et godt valg i forhold til spill/filmer. Bestillte fra itbutikken.no.. Som jeg fant ut nå på etterhånd har dårlig rykte når det kommer til reklamasjoner :thumbdown:

Endret av jacoobholm
Lenke til kommentar

Så litt på den pcen fra ITbutikken. Den var ganske så lik som Netshop sin 259IEN laptop. Vet du om det er den samme? og en ting til jeg lurer på er hva slags tastatur det er? er det norsk tastatur med ø,æ,å?

 

Ser at de skriver:

NB: Husk at når du bestiller hos Itbutikken A/S, kan kabler, strømstik og andet være udarbejdet til danske forhold. Hvis ikke andet er nævnt ved produktet, vil dette være tilfældet.

 

mvh Zipman

Lenke til kommentar
Så litt på den pcen fra ITbutikken. Den var ganske så lik som Netshop sin 259IEN laptop. Vet du om det er den samme? og en ting til jeg lurer på er hva slags tastatur det er? er det norsk tastatur med ø,æ,å?

 

Ser at de skriver:

NB: Husk at når du bestiller hos Itbutikken A/S, kan kabler, strømstik og andet være udarbejdet til danske forhold. Hvis ikke andet er nævnt ved produktet, vil dette være tilfældet.

 

mvh Zipman

5066513[/snapback]

 

Samme maskin ja.

 

Dansk tastatur (forskjellen er visst at at æ og ø har byttet plass eller noe sånn).

Lenke til kommentar

Okei, daså. Dersom de bare har byttet plass er det jo ikke så ille. Men var redd for at jeg måtte bruke mer enn en tast for å få frem disse bokstavene.

 

EDIT: Da vil det vell også høyst sannsynlig gå an å ordne det på egen hånd? bare bytte tastene og ordne resten gjennom en bios oppdatering eller ved hjelp av noen redigerte drivere?

Endret av Zipman
Lenke til kommentar
Okei, daså. Dersom de bare har byttet plass er det jo ikke så ille. Men var redd for at jeg måtte bruke mer enn en tast for å få frem disse bokstavene.

 

EDIT: Da vil det vell også høyst sannsynlig gå an å ordne det på egen hånd? bare bytte tastene og ordne resten gjennom en bios oppdatering eller ved hjelp av noen redigerte drivere?

5066554[/snapback]

 

Hvis tastene kan tas av (har ikke sjekket) kan du bare bytte dem om selv regner jeg med. Etter det er det vel bare å velge norsk tastaturoppsett så er det gjort.

Lenke til kommentar
Så litt på den pcen fra ITbutikken. Den var ganske så lik som Netshop sin 259IEN laptop. Vet du om det er den samme? og en ting til jeg lurer på er hva slags tastatur det er? er det norsk tastatur med ø,æ,å?

 

Ser at de skriver:

NB: Husk at når du bestiller hos Itbutikken A/S, kan kabler, strømstik og andet være udarbejdet til danske forhold. Hvis ikke andet er nævnt ved produktet, vil dette være tilfældet.

 

mvh Zipman

5066513[/snapback]

 

Samme maskin ja.

 

Dansk tastatur (forskjellen er visst at at æ og ø har byttet plass eller noe sånn).

5066528[/snapback]

 

Er shg 8600 og 259 samme maskin?? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Så litt på den pcen fra ITbutikken. Den var ganske så lik som Netshop sin 259IEN laptop. Vet du om det er den samme? og en ting til jeg lurer på er hva slags tastatur det er? er det norsk tastatur med ø,æ,å?

 

Ser at de skriver:

NB: Husk at når du bestiller hos Itbutikken A/S, kan kabler, strømstik og andet være udarbejdet til danske forhold. Hvis ikke andet er nævnt ved produktet, vil dette være tilfældet.

 

mvh Zipman

5066513[/snapback]

 

Samme maskin ja.

 

Dansk tastatur (forskjellen er visst at at æ og ø har byttet plass eller noe sånn).

5066528[/snapback]

 

Er shg 8600 og 259 samme maskin?? :dontgetit:

5066852[/snapback]

 

 

Så litt på den pcen fra ITbutikken. Den var ganske så lik som Netshop sin 259IEN laptop. Vet du om det er den samme?

 

Det var dette spørsmålet jeg svarte på. Altså om Vega 259EN og Netshop 259IEN er samme.....

Lenke til kommentar

Ja, da gikk pengene til ITbutikken istede gitt. Eneste minuset jeg kunne finne på 259EN var at det er VGA utgang istede for DVI som det er på SHG sin.

 

Pcen ble satt opp med følgende specs:

Intel Pentium M 770 2.13 GHz 533FSB

Nvidia Ge Force Go 6600 256MB + Intel GMA900

15.4" WSXGA TFT LCD 1680 x 1050

Harddisk 2.5" 100.0 GB 9mm 5400 RPM

DDR2 RAM 1024MB 200 pinn DDR533 (2x512)

DVD RW DUAL layer brenner 259/M30/255

Intel 2915ABG Wireless LAN 54Mbit

Sum: 12.890 NOK

 

Syns det var en bra pris med tanke på at maskinvaren er såpass bra. Eneste jeg stusser på er om det er noen forskjell på innmaten eller et eller annet på denne i forhold til netshop sin? Satte opp netshop sin med samme specs og prisen var rett under 3 høvdinger dyrere og valgte derfor å handle hos ITbutikken.

Lenke til kommentar
Ja, da gikk pengene til ITbutikken istede gitt. Eneste minuset jeg kunne finne på 259EN var at det er VGA utgang istede for DVI som det er på SHG sin.

 

Pcen ble satt opp med følgende specs:

Intel Pentium M 770 2.13 GHz 533FSB

Nvidia Ge Force Go 6600 256MB + Intel GMA900

15.4" WSXGA TFT LCD 1680 x 1050

Harddisk 2.5" 100.0 GB 9mm 5400 RPM

DDR2 RAM 1024MB 200 pinn DDR533 (2x512)

DVD RW DUAL layer brenner 259/M30/255

Intel 2915ABG Wireless LAN 54Mbit

Sum: 12.890 NOK

 

Syns det var en bra pris med tanke på at  maskinvaren er såpass bra. Eneste jeg stusser på er om det er noen forskjell på innmaten eller et eller annet på denne i forhold til netshop sin? Satte opp netshop sin med samme specs og prisen var rett under 3 høvdinger dyrere og valgte derfor å handle hos ITbutikken.

5067451[/snapback]

 

Kampanjetilbudet der er bra, men hos netshop får du PC'en med 9-cellers batteri fremfor 6-cellers...

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Jeg tenker på å kjøpe meg en shg note 8600 laptop.

specs:

Centrino 760 (2.0GHz - 533FSB)

2048MB DDR2-533

100GB HD (8MB Cache)

15.4” Widescreen TFT

DVD±RW

nVidia MXM GeForce 6600 Go / 128MB

54MBIT WLAN, LAN, Card Reader

 

Lurer på, før jeg bestiller, om noen har veldig dårlige erfaringer med disse shg notebookene? eller noen som har erfaringer i det hele tatt? Har ikke funnet noen selvom jeg har lett etter det. Og tilslutt, er det noen andre laptoper som dere vil anbefale fremfor denne? Den skal bli brukt til omtrent alt mulig, altså skole, spilling, filmer++

 

Mvh Zipman

5066184[/snapback]

 

Nei så kjekt =)) Har sterkt vurdert å kjøpe SHG note 8000 laptopen til 10250 kroner, men ser jo her hvis jeg legger til 200kroner får jeg jo ett mye bedre skjermkort hvis jeg innvisterer i SHG note 8600 laptopen som du også er interisert i. Har tvilt lenge på ATI Radeon Mobility 9700 Pro som står i SHG 8000 laptopen men nVidia GeForce 6600 Go kortet som står i SHG 8600 laptopen er vel ett mye nyere og bedre kort eller?? Tror jeg ombestemte meg nå ass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...