Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt nett om kvelden - ngt


Anbefalte innlegg

Bor i et kollektiv der vi har nett fra NextGenTel, trådløst via 3Com router og Speedtouch-modem (fått av NGT). Både router og modem har blitt skiftet en gang hver. Problemene starter hver kveld ca. klokka 18, da blir nettet plutselig treig før det totalt kutter ( i løpet av et par minutter). Vi pleier da å trekke ut stømmen av modemet, da kommer nettet tilbake ei lita stund før problemene starter på nytt. I løpet av en kveld må vi restarte modemet 5-7 ganger hvis vi skal ha noe nett. Restarter modemet om morgenen dagen etter, og da holder nettet seg raskt, stabilt og fint til vi nærmer oss kvelden igjen. Vi har hatt problemene i snart ett år.

 

Noen av beboerne har kablet nett, problemene er like store for dem. For de som bruker trådløst har de gode signalforhold selv når nettet er ustabilt.

 

Som alle skjønner blir dette ganske plagsomt i lengden siden vi har lyst på et stabilt nett på kvelden også. Trenger derfor noen råd om hva som kan være galt og hva som eventuelt kan gjøres. Er det nettet fra NGT eller skyldes problemene vårt utstyr?

 

Veldig glad for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, tror ikke det egentlig. Studenter veit du, kan sitte og dasse hjemme på nettet hele dagen. :) Vi er seks som deler nettet, og et par maskiner er nok på nett hele dagen. Tre-fire andre som ikke er så ivrige titter innom nettet bare noen få ganger i løpet av dagen. Er dette nok til å overbelaste nettet?

Lenke til kommentar

Har Nextgentel med nøyaktig samme problemet selv. Fungerer helt fint på dagtid men faller ut på kveldstid.

 

Jeg vet at splitteren ikke har blitt koblet opp slik den skal her (før første telefonuttaket i huset), og NGT mener at dette er årsaken til problemet mitt, selv om jeg synes dette høres rart ut da det fungerer på dagtid.

 

Hva tror du om dette? Er det koblet opp riktig hos deg?

Endret av rensmoen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...