Aiven Skrevet 28. november 2005 Skrevet 28. november 2005 Hvordan er vanskeligheten på dette spillet i forhold til Alpha Centauri? Der moppa jeg opp alt (noen ganger ihvertfall) på Transcendi (?), eller hva enn det vanskeligste var. Er det vanskeligste her mye verre? 5209198[/snapback] Vanskelighetsgraden er svært høy ja. De har lagt opp til at folk som har spilt mye civ3, skal starte på noble og det sier litt. Noble er den 4. enkleste eller noe. Her er flere ting å tenke på, man kan ikke ekspandere uhemmet uten at økonomien går ad undas, osv. Det er flere måter å vinne på, men det gjør det ikke nødvendigvis lettere etter min mening. Og ja, det vanskeligste her er mye verre enn Alpha Centauri
tormagt Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 Vanskelighetsgraden er betydelig høyere enn Alpha Centauri, iallefall dersomen spiller med normal størrelse på kart. Jeg klarer meg nesten på emperor, standard størrelse, antall og alt resten default, men blir typisk most av "stacks of doom" når AI har fått overtaket teknologisk (akkurat fått cavalry, artillery eller tanks). På monarch går det greit. Vant en komfortabel space-race victory med balanced map, standard størrelse, resten default. På Tiny størrelse med to AIer er det enklere å vinne på Emperor (enn på et stort kart).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå