Gå til innhold

Pris på design pluss script til hjemmeside?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vi lurer på om noen kan gi oss et overslag på et design og script. Altså en komplett side. Og om noen er interessert i en slik jobb?

 

Siden skal selge filer i Adobe og evt. andre formater.

 

Registrerte Brukere skal kunne:

- etter kjøp velge betalingsmåte [Visa eller faktura]

- en kontobalanse

- liste over filer brukeren har tilgang til [f. eks ved at brukeren har et abonnement og vil lese gamle filer.]

- ip ved registrering og kjøp skal logges

- mulighet for å få en "anonym" faktura, [Man får ikke vite hvilke produkter man har kjøpt, men koden på produktet]

 

Ikke registrerte brukere skal kunne:

- Betale en fil med sms [bruker mottar valideringskode som er gyldig for et eksemplar]

- Egen "preview" seksjon, oversikt over våre tjenester

 

Administrator skal kunne

- Full tilgang til alle brukere

- Legge til artikler, voter o.s.v.

- Full statistikk over alle nedlastinger og kontobalanse

- Sette maks og min beløp før faktura sendes

- Våre konsulenter skal ha sitt eget område der de kan laste opp filer og administrere dem

 

På selve scriptet vil det antakeligvis bli endringer, men dette er hovedfunksjonene vi har tenkt oss på siden.

 

Når det gjelder designet skal det være et proft design med enkel navigasjon. men fortsatt ha et stilfullt utseende.

 

mvh Dan-Petter Jacobsen og Simon Nyhus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen interesse av å gjøre det, men jeg kan _tippe_ prisklasse.

Forutsatt at dette skal være sånn noenlunde proft og ikke noe amatørmessig hacket sammen på gutterommet til en eller annen scriptkiddie så tror jeg det burde være mulig å få dette for rundt 100000.

Kravspec er såpass løst beskrevet at både 50000 og 150000 kan være mer korrekte antagelser.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg har ingen interesse av å gjøre det, men jeg kan _tippe_ prisklasse.

Forutsatt at dette skal være sånn noenlunde proft og ikke noe amatørmessig hacket sammen på gutterommet til en eller annen scriptkiddie så tror jeg det burde være mulig å få dette for rundt 100000.

Kravspec er såpass løst beskrevet at både 50000 og 150000 kan være mer korrekte antagelser.

5064949[/snapback]

100000 er du gal? Ingen som betaler det da. Jeg har ikke peiling, men ville tippet 10000.

Endret av willbend
Lenke til kommentar
100000 er du gal? Ingen som betaler det da. Jeg har ikke peiling, men ville tippet 10000.

5148627[/snapback]

 

Korrekt, du har ikke peiling.

 

For 10.000 får man en helt enkel side med basic dynamisk funksjonalitet, som feks mulighet for å endre forside med nyheter osv. Jeg jobber for tiden med nettsiden for et kulturhus, og får den summen for det. Og jeg er selvlært og skoleelev, altså mye billigere enn proffe selskaper som lever av dette.

 

Og betalingssystemer er mer avanserte (og kritiske), og det er de færreste "gutteromskodere" som har vært borti det før.

 

Findus har nok ganske rett.

Lenke til kommentar

Dette ville et firma tatt, som Findus er inne på, 100 000 - 150 000, har

selv skrevet og lest tilbud på websider i denne størrelsen.

 

For 10 000 får du en statisk side, evt. med ett mindre CMS. Når en

bedrift gjør en jobb til 10 000 kan den kun bruke 10 - 15 timer på

jobben. Timepris ligger fra normalt 500 - 1000, de som priser under

350-400 kr timen har lite begrep om kostnader og egen lønn i f,eks

et enkeltmannsforetak.

Lenke til kommentar

Heh. Som bedrift bruker vi gjerne 10-20 000 på rimelig enkle script og funksjonalitet i en side (selv indere i India koster jo 1000 pr time nå). På en side m komplett cms, design, oppsett og til og med betalingssystem (lite manuelt system som rapporterer fra database) vil Findus ikke skyte helt over mål. For en liten designbedrift kunne sikkert et partnerskap lønnet seg bedre ...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...