Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

mister nett ved bruk av azureus


Anbefalte innlegg

Hei, idag så mister jeg nettet når jeg kjører azureus (når ned/-oplasting pågår). Dvs. jeg får koblet meg opp på IRC, og azureus ligger og kjører (default port 6881), og fungerer som normalt med opp/-nedlasting, men kommer ikke på nett med nettleser...FF/IE, får heller ikke pinget vg.no

Har forresten ikke endret/installert noe på maskinen min siden fredag, og problemet oppsto idag...

noen løsning, bortsett fra å ikke kjøre azureus ;) ?

kommer på nett med FF/IE umiddelbart etter å ha avsluttet azureus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, idag så mister jeg nettet når jeg kjører azureus (når ned/-oplasting pågår). Dvs. jeg får koblet meg opp på IRC, og azureus ligger og kjører (default port 6881), og fungerer som normalt med opp/-nedlasting, men kommer ikke på nett med nettleser...FF/IE, får heller ikke pinget vg.no

Har forresten ikke endret/installert noe på maskinen min siden fredag, og problemet oppsto idag...

noen løsning, bortsett fra å ikke kjøre azureus ;) ?

kommer på nett med FF/IE umiddelbart etter å ha avsluttet azureus.

5055361[/snapback]

 

Demp opplastingen til 80% og antall connections til f.eks 100.

Lenke til kommentar
Demp opplastingen til 80% og antall connections til f.eks 100.

5055392[/snapback]

 

Har forsøkt, men det hjalp ikke. trodde heller ikek at det skulle hjelpe da den har fungert med samme konf. ... ingen andre forslag? vil kanskje en reinstallasjon av azureus hjelpe ? kan hende at feilen oppstår pga defekt oppdatering azureus har installert ?

Lenke til kommentar
det virker som den "sperrer" for noen porter når den kjøres...kan det være tilfellet? og hvis så, hvordan kan dte løses?`

mistenkter feil med port ettersom jeg ikke får telnette routeren heller (port 23 om jeg husker riktig)

5063237[/snapback]

 

Kan dette være tilfellet for Linksys WRT54G ? Firmware Version : v4.01.1

Lenke til kommentar
det virker som den "sperrer" for noen porter når den kjøres...kan det være tilfellet? og hvis så, hvordan kan dte løses?`

mistenkter feil med port ettersom jeg ikke får telnette routeren heller (port 23 om jeg husker riktig)

5063237[/snapback]

 

Kan dette være tilfellet for Linksys WRT54G ? Firmware Version : v4.01.1

5069792[/snapback]

 

er den ruteren ja, men med Firmware: DD-WRT v23 firmware. har du noen løsning på problemet? er fornøyd med fw, så har ikke lyst til å bytte.

 

PIXI

skjer når jeg starter azureus. hver gang!

skrur jeg av, så funker alt det andre igjen

Endret av deep750
Lenke til kommentar
Tror jeg ville satt ned antall samtidige tilkoblinger en del. Ruteren min begynner å dø på seg lenge før jeg har 100 samtidige tilkoblinger ihvertfall.

5069690[/snapback]

 

prøvde det, satte ned til 50 samtidige tilkoblinger, og det virker som det funka :thumbup:

skal si ifra om det funker permanent eller om det bare er tilfeldig :)

Lenke til kommentar
Tror jeg ville satt ned antall samtidige tilkoblinger en del. Ruteren min begynner å dø på seg lenge før jeg har 100 samtidige tilkoblinger ihvertfall.

5069690[/snapback]

 

prøvde det, satte ned til 50 samtidige tilkoblinger, og det virker som det funka :thumbup:

skal si ifra om det funker permanent eller om det bare er tilfeldig :)

5071843[/snapback]

 

virker som det var antall tilkoblinger som var problemet...har ikke opplevd problemet noe mer :)

Lenke til kommentar

Mulig Azureus overstiger antallet samtidige tilkoblinger som ble begrenset i SP2.

ITavisen har en artikkel om dette samt en tredjeparts patch her.

 

Sjekk om problemet opphører etter du har lagt inn patchen.

 

Jeg kjører Azureus problemfritt med 300 tilkoblinger per torrent og 600 tilkoblinger globalt.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Da min router Zyxel Prestige 334 har en begrensning på totalt 2048 tråder i HW (firmware begrenser dette til 256 pr client - noe man kan sette manuelt i firmware til 2048 pr client av totalt 2048 via telnet), fikk jeg mye problemer med Azureus og uPnP, router crasher delvis slik at all kontakt for administrering med den forsvinner, men den fortsetter route pakker til en viss grad - ip-telefoni box'en fungerer ikke(er uPnP delen i den som krasjer), men surfe, spille osv fungerer.

 

Fant jeg ut jeg skulle teste alterntiv bittorrent klient, og har installert ABC torrent klienten i ca. 1 uke nå - med det resultat at router fryser/krasjer ikke i det hele tatt.. enn så lenge. :)

Endret av RoosterX
Lenke til kommentar
Da min router Zyxel Prestige 334 har en begrensning på totalt 2048 tråder i HW (firmware begrenser dette til 256 pr client - noe man kan sette manuelt i firmware til 2048 pr client av totalt 2048 via telnet), fikk jeg mye problemer med Azureus og uPnP, router crasher delvis slik at all kontakt for administrering med den forsvinner, men den fortsetter route pakker til en viss grad - ip-telefoni box'en fungerer ikke(er uPnP delen i den som krasjer), men surfe, spille osv fungerer.

 

Fant jeg ut jeg skulle teste alterntiv bittorrent klient, og har installert ABC torrent klienten i ca. 1 uke nå - med det resultat at router fryser/krasjer ikke i det hele tatt.. enn så lenge. :)

5097940[/snapback]

 

Jepp. Samme har min Zyxel G-2000. makan til møkkarouter har jeg aldri vært borti. Merka problemet første gang jeg skulle prøve ut et lite game i CS. ALT hang seg opp når jeg skulle laste ned serverliste. Siden har jeg merket dette problemet ved websurfing, bittorrent, direct connect, etc. Jeg vil fraråde alle å bruke Zyxel-HW. Ustabiliteten gjelder både på internett og den trådløse delen som noen ganger detter ut. Hvorfor har de ikke utstyrt den med en reboot-funksjon eller av/på-knapp som alle andre? Begynner å bli slitsomt å hele tiden måtte ta strømmen til den.

Lenke til kommentar

Jeg har levet dette før med flere rutere (SMC, Asus, 3Com), disse er småting som har fungert hos meg (du får kanskje problemet igjen, men ikke så ofte). Den eneste ruter som har kjørt stabilt som stein fra dag 1 er min Linksys WTR54GS v.2, uten noe firmware modifisering eller andre tul.

 

Her er tips:

 

1. Slå AV UPnP. Dette er en av de ting som dreper ruteren veldig rask. Slå den av i selve ruteren og i alle programvarene du bruker (Azureus og andre). MSN skal forsette å virke hvis du har siste 7.5 versjon.

 

2. Som andre har før, sagt modifisere maks tilkoblingene som Azureus kan etablere.

 

3. Slå av DHT (descentralized hash table) nettet i siste azureus, eller bedre en det, bruk Azureus 2.2.0.2 som var den siste versjon uten DHT innebygt. Det heter ikke DHT i Azureus men søk på backup nettverk, Onion Tracker eller noe sånn.

 

4. Skifte port nr. i Azureus. 6881 blir sperret på flere steder. Bruk en port mellom 40000 og 60000. Denne skal ikke fikse problemet ditt men det er en anbefalt ting å gjøre når du kjører bittorrent.

 

5. Nye firmware. Når jeg hadde en Asus ruter jeg måte installere en hacket firmware for å fikse dette problemet. Søk en forum på nett som spesialisere i din ruter.

 

Håper at noen av disse kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! Vekker til liv en litt gammel tråd fordi jeg opplever samme prob, det som er at jeg tror det ikke er routeren. Azureus og dc kan laste ned problemfritt, men etter en liten stund, så slutter explorer eller opera og virke, dette selv om azureus kjører fint..(altså opera finner ingen sider)

 

Men når jeg da tar frem den bærbare og bruker trådløst så går nettet helt fint på den..

Har lasta ned den patchen til SP2. og finner ikke noe tcp sys feil..

Noen med noen tips om hva som kan være feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...