Gå til innhold

Kabinetter for 2.5" disker

xvis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes en del eksterne (FireWire, USB2) kabinetter for 2.5" disker på markedet. Er det noen her som har erfaringer/anbefalinger med disse?

Er prinsippet at diskene er skrudd inn i kabinettene, eller kan en disk enkelt byttes ut med en annen? Finnes det noen kabinetter som tar strøm gjennom FireWire-kabelen?

Jeg kunne tenkt meg et kabinett for 2.5" disker som kunne stått internt i en bay på fronten av pc'en. Denne skulle vært utstyrt med 'eject'-knapp (hot swap) for å kunne bytte disker. Det hadde gjort det enkelt å flytte disker mellom maskiner. Men noe slikt finnes vel ikke ennå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig gode ideer det der!

Jeg skulle gjerne hadd noe sånt selv. De eksterne disk-kabinettene jeg har sett har aldri tatt strøm fra signal-kabelen. USB leverer bare 2W mens firewire leverer 15W. 2,5" harddisker trekker ca 4-8W når de spinner opp mens 3,5" trekker ofte 20-25W når de spinner opp.

Jeg skulle gjerne ønske at seriell-ATA eller USB2 kunne levere 50W sånn at man kan bruke to eksterne disker. Uttaket skulle vært i front av PC'n og det skulle vært en slags ytre kant eller spor man kunne hekte harddisken fast i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...