Gå til innhold

Remote Desktop på MAC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får tak i Microsoft remote desktopklient som lar deg koble til windows maskiner og styre de som du gjøre med remote desktop klient for windows. Bruker selv dette til å koble meg opp mot en gammel windows xpmaskin som står som filserver på boden. Bruker også Remote Desktop til å koble til windowsmaskinene på jobb.

 

For å koble til macen og få opp skrivebordet bruker jeg VNC som fungerer både fra mac, windows, linux og gudene vet hva.

 

Det finnes også apple remote desktop som kan brukes mellom macer, som også kan kobles til gjennom VNCklient.

 

VNC er desverre litt tregere på overføring enn MS Remote desktop, så om jeg sitter på jobb og skal inn på macen er det først remote desktop fra winodwsboksen på jobb til windowsboksen heime, og så vnc over lokanettet til macen, fungerer greit nok til admin og lesing av mail, men ikke til jobbing.

 

Andreas

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har en kolega som bruker mac. Fant remote desktop client på microsoft sine sider og det funger meget bra. Blir selfølgelig ikke noe bedre enn via windows, men kan heller ikke se noen yttelse forskjell på løsningene. Alt kom opp av seg selv helt smertefritt uten å måtte gjøre noe med windows serveren.

Lenke til kommentar

Spørs hva du skal styre?

 

Jeg bruker Timbuktu Pro (som er en fantastisk fin og avansert styreprogramvare med

veldig mange funksjoner for f.eks. effektiv filoverføring etc.). Velprøvd, solid og stor sikkerhet.

Er vel fjernstyringens mor for å si det sånn - tror den har vært på markedet fra før Windows

kom.... Mao. velprøvd!

 

Apple Remote Desktop er fra Apple sjøl. Her har du mulighet til å styre det meste på mac'en.

Veldig responsiv og fin, på 100mbit nettverk er det nesten som å sitte foran den "ordentlige"

maskinen. Minus for dårlig filoverføring samt ganske komplisert oppsett.

 

Jeg styrer mac'ene mine både lokalt (en som er i et annet hus) og begge mac'ene mine

hjemme via bredbåndslinje på jobben.

 

RealVNC er en annen. Jeg fjernstyrer den virtuelle PC'en min på den ene mac'en

fra jobben via bredbånd via Chicken of VNC-klienten! :p

 

Mac er så rått, altså! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...