Gå til innhold

Flimring ved start av film og spill (G 7800GT)

huf

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Rett på sak.

Når jeg starter en film (noen ganger spill også), så flimrer skjermen min en god del før applikasjonen starter. Et par-tre "flimmer" bare helt i starten, og så er det som regel borte. Skjer det samme med alle programmene jeg har testet i. (Winamp, WMP etc.) Noen ganger flimrer det helt utenom dette også.

Jeg trodde det var en driverfeil (81.85), så jeg uinstallerte driveren og rebootet. Da var problemet borte. Jeg prøvde å legge inn gamlere drivere (77.77 og 78.01), men samme skjedde der.

Kortet er et uklokket Gainward GeForce 7800GT "U/3400PCX XP ViVo Golden S".

Noen som har peil?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har anelse?

Noen andre med 7800GT som har opplevd det samme?

Tror dere det kan dreie seg om en hardwarefeil her?

Takk på forhånd.

Skrevet
*snip*

Jeg trodde det var en driverfeil (81.85), så jeg uinstallerte driveren og rebootet. Da var problemet borte. Jeg prøvde å legge inn gamlere drivere (77.77 og 78.01), men samme skjedde der.

Kortet er et uklokket Gainward GeForce 7800GT "U/3400PCX XP ViVo Golden S".

Noen som har peil?

5049558[/snapback]

Forstår jeg deg rett om du sier at problemet ble borte ved driver-reinnst.? For uansett skjønner jeg ikke vitsen med å ha gamle drivere liggende inne når det finnes nye..

Skrevet

Nei, problemet er ikke borte ved driver-reinstall. Om jeg uinstallerer driveren, og kjører med windows-default driver (ikke nvidia-driver), så er problemet borte.

Gamle drivere eller nye spiller ingen rolle.

• 5 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg har fortsatt problemer med dette. Jeg har testet både harddisken og minnet mitt for feil, men det er ingenting i veien med dem.

Forbaska irriterende at skjermen flimrer sånn når jeg starter en videofil.

Har testet den aller nyeste nvidia-driveren også; ingen forskjell.

Noen som kan ha en løsning?

Takk igjen på forhånd.

EDIT: Kan det være strømforsyningen som ikke er tilstrekkelig stor nok? Jeg vet at det er anbefalt minimum 400W psu til det kortet jeg har, og det er det jeg har.

NorthQ 400W.

Endret av huf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...