Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Eidsiva - Det mest ustabile bredbåndet noensinne!


Anbefalte innlegg

Etter å ha hatt ADSL fra Eidsiva i rundt 2 måneder har jeg hatt mer nedetid og kludd med det enn noen andre leverandører.

 

Linja er nede minimum 2 ganger i døgnet og inniblant oppi 10 ganger i døgnet med intervaller ned til 20 sekunder. Utrolig slitsomt og irritabelt.

 

Ikke nok med det men de leverer også hele 4 mbit dårligere enn etter avtalen enda linja har vært sjekka for å ha vært mer enn bra nok!

 

I begynnelsen vil du kanskje ikke synes det er så farlig men etter et par måneder når IRC'en må reconnecte par ganger i døgnet og nedlastningene dine må begynne på nytt blir du fort leitt. :realmad:

 

Skal aldri mer bestille ADSL fra Eidsiva bøtteknottene for resten av mitt liv fordi de rett og slett ikke har peiling!

 

Godt å få ut litt frustrasjon... :innocent:

 

Så:

Er det noen andre som er enige?

Endret av ^FeKtus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jada, flere ganger og de kunne bare beklage problemet!

5048172[/snapback]

 

Og hadde ingenting som kunne hjelpe? Min erfaring med Eidsiva er at ting funker ikke, man ringer inn, ting tar litt tid og tilslutt kommer et "vi kan ikke se at vi har noen problemer her" og akkurat samtidig (når man sitter foran pc'n) så begynner ting "plutselig" og fungere igjen helt uten videre :D

 

Eidsiva skal ha for at de bygger ut i grisegrente strøk, men noen seriøs ISP på høyde med Telenor er de ikke.

Lenke til kommentar

Rådet mitt er ivertfall å investere i ADSL fra Telenor eller store selskaper.

 

De har kanskje ikke de beste tilbudene men de har de mest stabile linjene og har mest peiling på hva de driver med.

 

Sånn er det bare og små bøtteknott firma som Eidsiva og lokale firma er lett konkurranse fordi de er nye på markedet og har lite peiling.

Lenke til kommentar

Er så rart, har 1.2Mbit linje ifra dem, jeg kunne aldri få den hastigheten hos dem, og plutselig her for noen dager siden forandra den seg til 1.2Mbit, var maks på 0.8Mbit ifra før.

 

Men nå er problemet med dem at pingen min har blitt så høy, den har gått opp en del på utenlandske servere, nesten alle har gått opp med 40-50 og norske har gått opp med 20 og jeg er ikke den eneste som har dette problemet med høy ping ifra Eidsiva nå i den siste tiden.

 

Men ja, har vært mye ustabilt tull ifra dem, men for det meste har det vært bra da.

Lenke til kommentar
Kan jo prøve å ringe inn en gang til men syns at dette burde være unødvendig.

 

ADSL'en skal være stødig 24/7 og være nede maks en gang i uken, maksimum!

5048405[/snapback]

 

Nedetid 1 gang i uken?!!?

Hallo, 52 ganger i året... Greit nok med 1 gang i uken om dem informerer at akkurat på et visst tidspunkt vil den være nede, men det hadde vært uholdbart med random nedetid.

Man skal kunne stole på sin isp, mange bruker nettet til seriøse ting, som server eller kanskje ikke så seriøst, gaming, og da må man ha stabilt nett..

 

Jeg hadde sagt opp på dagen om dem ikke klarer å fikse problemet..

Lenke til kommentar

Har blitt så vant til nettet nå at visst det ikke hadde vært nede mer en 1 gang i uken så hadde jeg ikke klagd

 

Edit: Her om dagen var jeg uten nett et helt døgn fordi en fiberkabel hadde blitt mos, da var det like før jeg kreperte.

Endret av ^FeKtus
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
har eidsiva selv, og har ikke de samme problemene som deg. eneste jeg kan klage på med eidsiva, er at pingtidene er forferdelige akkurat nå.

5048538[/snapback]

 

Hvis du har høy ping kan du ringe inn og si at du vil endre linja di slik at du får lav ping. Det er en instilling hos ISPene som er satt default i interleave... dette er en fordel for de som ønsker at alle pakkene blir garantert sendt og motatt. For spilleentustiaster ønsker de så lav ping som mulig, og man kan sette linja i Fast. Dette skal som regel lett kunne endres ved å kontakte ISPen, og endringene vil kunne oppleves umidlebart. Bare prøv!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...