Gå til innhold

2048MB - OCZ eller Corsair?


Enthralled

Anbefalte innlegg

Spørsmålet er enkelt:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151 eller http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302138&cks=SPK?

 

Mitt kommende system forøvrig:

- AMD Athlon X2 4400+

- ASUS A8N32-SLI Deluxe

- XFX GeForce 7800GT

- Hiper 580W Type-R

 

Jeg trenger stabile og raske minnebrikker. Corsair eller OCZ? Tenkte i starten Corsair, men OCZ byr jo på snasne latecy (2-3-2-5) mot Corsairs (2,5-3-3-6)

Så hva sier dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har de OCZ brikkene, får dem ikke til å kjøre på de oppgitte timingsene på 2-3-2-5, har prøvd å sette opp spenninga uten hell. Har satt på auto detect og får opp timingsene 2,5-3-3-5 som kjører helt fint..

5047772[/snapback]

Hæh? Det var da veldig rart.. Hvis jeg betaler for 2-3-2-5 så vil jeg også HA 2-3-2-5! Går det ikke an å bytte i ditt tilfelle, eller er det ikke en feil nødvendigvis?

Vil jeg få 2-3-2-5 med mitt kommende system, eller kan jeg risikere å lide samme skjebne som deg med OCZ?

Lenke til kommentar

Eg har OCZ-brikkene, og de kjører uten problemer på de oppgitte timingsene på mitt DFI SLI-DR / X2 4400+. Er veldig godt fornøyd, bortsett fra at de ikkje klokker spesielt godt.

 

Akkurat no kjører eg på 217mhz, 2,5-3-2-5.

 

Dersom du skal overklokke så ser det ut som om Corsair-brikkene er det beste valget, ut i fra tester eg har lest på nettet. Dersom du ikkje skal overklokke, så vil eg annbefale OCZ.

Lenke til kommentar

[edit: de er gode for 3-3-3-8 1T @ 280MHz | 2.8v

hentet fra www.xtremesystems.org

5049443[/snapback]

 

Tjaa, det er nok bare "et" sett av Patriot som klokker såå bra. Ska han ha det beste overklokkingsminnet som finnes å få i Norge er det nok Crucial Ballistix PC4000 som gjelder!!

 

MEN skriver han ikke at han heller ikke ska klokke??

Beste minnet da er nok OCZ sitt sett -> det har de "beste" timingsene.

 

Virker de ikke på oppgitte timings er det jo bare å sende dem tilbake!

 

Mvh

Lenke til kommentar

[edit: de er gode for 3-3-3-8 1T @ 280MHz | 2.8v

hentet fra www.xtremesystems.org

5049443[/snapback]

 

Tjaa, det er nok bare "et" sett av Patriot som klokker såå bra. Ska han ha det beste overklokkingsminnet som finnes å få i Norge er det nok Crucial Ballistix PC4000 som gjelder!!

 

MEN skriver han ikke at han heller ikke ska klokke??

Beste minnet da er nok OCZ sitt sett -> det har de "beste" timingsene.

 

Virker de ikke på oppgitte timings er det jo bare å sende dem tilbake!

 

Mvh

5049507[/snapback]

 

Patriot har jo akkurat de samma timingene som OZC på standard da, så jeg er ikke helt med på at OCZ har beste timings ;) + at man sparer noen 100 lapper på patriot minne.

 

Men siden han skal kjøpe alt fra et sted så er vel OCZ det beste valget, for da jevner jo prisen seg litt ut med tanke på frakt

Lenke til kommentar
Har de OCZ brikkene, får dem ikke til å kjøre på de oppgitte timingsene på 2-3-2-5, har prøvd å sette opp spenninga uten hell. Har satt på auto detect og får opp timingsene 2,5-3-3-5 som kjører helt fint..

5047772[/snapback]

Hæh? Det var da veldig rart.. Hvis jeg betaler for 2-3-2-5 så vil jeg også HA 2-3-2-5! Går det ikke an å bytte i ditt tilfelle, eller er det ikke en feil nødvendigvis?

Vil jeg få 2-3-2-5 med mitt kommende system, eller kan jeg risikere å lide samme skjebne som deg med OCZ?

5048868[/snapback]

Dette sier Corsair om TWINX2048-3200C2:

* These parts support 2-3-3-6 latency on Intel platforms, and 2.5-3-3-6 latency on AMD platforms.

Tror noe av det samme er tilfelle for brikkene fra OCZ... :hmm:

Lenke til kommentar

Det du har lest der fra Corsair er utdatert, alle C2 minnene fra Corsair er CL2 på intel OG amd..

Står t.o.m på forsiden deres...

"New Latency for C2 Modules

 

Corsair is pleased to announce that effective immediately, all Corsair "C2" rated modules are guaranteed to run at a CAS Latency of 2 in all current production AMD motherboards!"

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
Hmm, nå skuffer OCZ meg med så mange som ikke får timingene de skal ha.

Men hva er egentlig i realiteten raskest: Corsair eller OCZ? Jeg har ikke tenkt å overklokke.

 

Kom igjen, jeg vil ha alles mening :w00t:

5049268[/snapback]

Har du hørt om flere som ikke får de oppgitte timingsene på OCZ brikkene? Får forresten kjørt på 2-3-3-5 nå, mangler bare å få satt Trp til 2 så blir alt perfekt..

Lenke til kommentar

Glem denne - drev å snakket om DDR 2 her jeg :\

 

------------------------------------------------------------------

 

hva med Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB ?!

 

Ser det koster 700,- mer enn Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB..

 

Virkerlig verdt det ?!

 

--------------------------------------------------------------

Endret av cdahl85
Lenke til kommentar
Tørr jeg spørre trådstarter hvorfor han ikke går for DDR 2 egentlig ?!

 

Eller noen andre som har noe fornuftig svar på det...

 

pris?!!

5052228[/snapback]

Ingen AMD-plattform har støtte for DDR2 enda... ;)

5053041[/snapback]

Vil DDR2-støtte for AMD komme da? (Bare nysgjerrig, har ikke tid til å vente.)

Uansett, så merker jeg at OCZ begynner å virke mer og mer fristende. Patriot-brikkene er sikkert like bra, men som sagt så prøver jeg å holde meg til færrest mulig butikker :thumbup:

 

Er det forresten noen som har peiling, som kan garantere at jeg skal kunne få 2-3-2-5 på et ASUS A8N32-SLI Deluxe, noen fra OCZ eller noe...? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...