Gå til innhold

Gaming PC til 10000 kr


Anbefalte innlegg

Etter å ha klart å fremkalle bluescreen of death på 3 PCer iløpet av ett par måneder fikk jeg en laptop betalt av trygdekontoret. Nå som jeg har brukt den i godt over ett år føler jeg at det er på tide med noe nytt, spiller hovedsakelig World of Warcraft for tiden, og 10 FPS gir en liten demper på gaming opplevelsen.

 

Har desverre ikke mulighet til å bygge PC selv da jeg ikke har noen erfaring med dette, og heller ikke føler for å prøve meg fram med dyrt utstyr.

Det jeg er ute etter er en god gaming pc, som også takler bilderedigeringsprogrammer (langt ord) som photoshop osv. Går på Media og Kommunikasjon så antar at det blir mer og mer intressant for meg å arbeide med det fremover, gjerne uten at programmet får en akutt trang for å ikke svare sånn at alt blir mistet (Vi har vel alle våre vonde minner med det :( ).

 

Spørsmålet jeg da kommer med er hvor det er best å kjøpe ferdigbygd PC? Tar imot alle tips, også gjerne personelig erfaringer. :dontgetit:

Det er pappa som finansierer og antar at han neppe vil punge ut med så alt for mye, derfor sier vi ca 10000 kr, dvs uten mus/tastatur/høytalere/skjerm osv. (Angående skjerm så ville jeg gjerne foretrukket dual-screen.)

 

 

Håper at spørsmålet mitt ikke ble rotet bort alt for mye i all teksten, men gjentar det her for å være sikker;

 

Hvor er det best å kjøpe ferdigbygd PC? :hmm:

Endret av MidnightOverlord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

netshop.no er nok den beste plassen å kjøpe ferdigbygd, da de er veldig god på det som er av kundeservice slikt. De har også en god pris/ytelse margin!

 

Eventuelt kan du maile dem, og si at du vil ha en data som skal klare WoW best mulig, til under 10000,-! Da kommer de sikkert til å sette sammen det som passer for deg ;)

Lenke til kommentar

Som jeg skjønte, trenger du ikke kjøpe skjerm/tastatur/mus etc..

 

Derfor vil jeg ikke anbefale deg å kjøpe den ferdigpakken lengre opp her i tråden.

 

Får å gjøre det enkelt, velger vi bare ut deler selv og lar netshop bygge pcen din. Da får du en skreddersydd pc beregnet bare for deg:)

 

Så da begynner vi med delene: (se vedlegg)

 

CPUen er en 3500+ som dreger godt avgårde med alle dagens spill, man får virkelig mye for penga. Kabinette har 350W strømforsyning som skulle holde, gummi oppheng til harddiskene osv. Skjermkortet er i en klasse for seg selv, noe av det beste man får får penger idag. (vikgtig å legge mye cash i skjermkortet, når det er en spill pc)

Hovedkortet er helt greit og stabilt, men fint ytelse/pris forhold.

Så trenger vi mye ram, WoW liker vel det. Helt grei dual layer dvd-brenner fra nec. Så har vi en 250gb harddisk fra seagate som er stille og rask, og igjen koster lite. Så har jeg lagt til Pc produksjon til lista slik at de bygger og tester pcen for deg.

 

Dette er da det ultimate gaming pcen man får for 11000... ble litt over med er absolutt verd det.

 

Ellers må du bare spørre om det er noe du lurer på :thumbup:

post-10970-1130074690_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nå har jeg da ventet litt med å svare i håp om å få flere svar, men ser desverre ikke ut til at det kommer, sier ikke at de forslagene jeg fikk var dårlige. (Selvom jeg hovedsakelig ikke ute er etter en ferdigpakke, og som _Prime_ kommenterte trenger jeg heller ikke tilleggsutstyr)

Men paranoid som jeg er synes jeg det virker litt suspekt med så få svar når jeg ber om det ultimate for valutaen :hrm:

 

Takker likevel for de svarene jeg har fått og kommer til å få :)

Lenke til kommentar
Synes forslaget til _Prime_ virker veldig bra!

5062504[/snapback]

Takk for det :)

Kanskje eit anna kabinett?

5062504[/snapback]

Egentlig enig her, men var det her med at han hadde bare 10k til rådighet. :hmm:

 

Menne MidnightOverlord, du kan søke rundt på forumet, og jeg skal love deg det er mage tråder som er lik denne. "Gaming Pc til 10k osv" der vil du også se at anbefalingene faller på 3500/3700+ AMD CPU,Nvdia 7800 kort, 2gb ram osv.. resten av komponentene er egentlig en "smaksak". Håper du får finner svar/får svar som konstaterer det jeg sier, og at du føler deg trygg på at du gjør et godt pckjøp.

 

Prime

Endret av _Prime_
Lenke til kommentar
Menne MidnightOverlord, du kan søke rundt på forumet, og jeg skal love deg det er mage tråder som er lik denne. "Gaming Pc til 10k osv" der vil du også se at anbefalingene faller på 3500/3700+ AMD CPU,Nvdia 7800 kort, 2gb ram osv.. resten av komponentene er egentlig en "smaksak". Håper du får finner svar/får svar som konstaterer det jeg sier, og at du føler deg trygg på at du gjør et godt pckjøp.

 

Akkurat det var relativt gresk for meg. :dontgetit:

Aldri brydd meg så mye om å skjønne det med forskellige produsenter, nummer osv.

Er vel en grunn til at jeg har forum å spørre på. :p

Ville egentlig bare forsikre meg om at dette som sagt ga mest for pengene, men kan nok godt hende at jeg velger meg ut ett annet kabinett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...