Gå til innhold

Anbefaling av Hovedkort.


Anbefalte innlegg

hei, jeg lurer på hvilke hovedkort som er anbefalt til overklokking. uansett om det er intel eller AMD. jeg har ikke fulgt med på dette på noen år. så alt er jo nesten nytt. å jeg trenger en liten oppgradering. pc'en min begynner å bli veldig sliten. så hvis noen kunne gi meg en levrandør eller et spesifik hovedkort. er ikke ute etter å gå i detalj på hvilket som er best. men mer sånn hva som er det enkelste og kanskje det beste. takker på forhånd for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei, jeg lurer på hvilke hovedkort som er anbefalt til overklokking. uansett om det er intel eller AMD. jeg har ikke fulgt med på dette på noen år. så alt er jo nesten nytt. å jeg trenger en liten oppgradering. pc'en min begynner å bli veldig sliten. så hvis noen kunne gi meg en levrandør eller et spesifik hovedkort. er ikke ute etter å gå i detalj på hvilket som er best. men mer sånn hva som er det enkelste og kanskje det beste. takker på forhånd for svar :)

5045306[/snapback]

 

Skal du oppgradere hele pcen siden du ikke bryr deg om det er amd eller intel?

Hvilket socket er det du har nå da?

Lenke til kommentar
hei, jeg lurer på hvilke hovedkort som er anbefalt til overklokking. uansett om det er intel eller AMD. jeg har ikke fulgt med på dette på noen år. så alt er jo nesten nytt. å jeg trenger en liten oppgradering. pc'en min begynner å bli veldig sliten. så hvis noen kunne gi meg en levrandør eller et spesifik hovedkort. er ikke ute etter å gå i detalj på hvilket som er best. men mer sånn hva som er det enkelste og kanskje det beste. takker på forhånd for svar :)

5045306[/snapback]

 

Skal du oppgradere hele pcen siden du ikke bryr deg om det er amd eller intel?

Hvilket socket er det du har nå da?

5045614[/snapback]

 

 

er vel 478 (hvis det er helt riktig.) en 2.8 ghz, men den er veldig sliten. siden den har stått overklokket i snart 2 år. med vannkjøling å det hele. ja jeg hadde tenkt å kjøpe nytt hovedkort og prossor. blir vel nytt skjermkort(hvis ikke 2) og minne også. ser at de nye tar DDR2 og har pci express.

Endret av kuud
Lenke til kommentar

er det noe forskjell på de forskjellige hovedkortene når det gjelder 2 skjermkort? må man kjøpe SLI for å få Nividia og må man kjøpe Overdrive(hvis det var helt riktig.) for å få ATI? ser det er et par hovedkort som det ikke står, støtter de da begge?

 

 

bare for å ta et eksempel

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310086&cks=PRL

Endret av kuud
Lenke til kommentar
Ser at overklokkere setter rekorder med dette: Asus P5WD2

Det er et "kjempekort", har dobbel Gb-Lan og to plasser for skjermkort.

 

Se også dette: Asus P5LD2

Dette klokker også bra, er noe rimeligere, men ikke like raskt som P5WD2.

5049009[/snapback]

 

 

takker for svar :) men er det sånn at man må ha nvidia for å kjøre 2? eller går det ann å bruke 2 ATI kort også? litt kjipt hvis man blir låst til hvilke skjermkort man vil bruke på hvilket hovedkort.

Lenke til kommentar

Er vel bare Nvidia som støtter to skjermkort (SLI)!

 

Men hvis det er et hovedkort for klokking du skal kjøpe, kjøp et DFI Lanparty!

Det er socket 939, altså med alle de nye (og brae) prosessorene til AMD!

 

Kan også anbefale OCZ minne, hvis du skulle kjøpe nytt minne!

Og hvis du går for DFI kortet, bør du kjøpe en strømforsyning på min. 480W, helst OCZ:D

Lenke til kommentar
Er vel bare Nvidia som støtter to skjermkort (SLI)!

 

Men hvis det er et hovedkort for klokking du skal kjøpe, kjøp et DFI Lanparty!

Det er socket 939, altså med alle de nye (og brae) prosessorene til AMD!

 

Kan også anbefale OCZ minne, hvis du skulle kjøpe nytt minne!

Og hvis du går for DFI kortet, bør du kjøpe en strømforsyning på min. 480W, helst OCZ:D

5052463[/snapback]

 

 

oi den jeg nå er på 400W, men gi meg en god strømforsyning på rundt 500W da :) så har jeg hvertfall en som holder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...