Gå til innhold

Sitter fast i Quake 4

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, meg igjen :)

Jeg er der jeg skulle skru av noe for Strauss og så kom det 2 edderkopp-monstre som jeg raskt drepte. Men så kommer det et gigantisk edderkopp-monster (som jeg tror er en Boss!) og Strauss er veldig opprørt og sier at jeg skal stikke derfra.

Skal jeg slåss mot kjempen eller løpe som en galning? Han skyter jo et dusin granater på meg og er sinnsykt sterk. Og etter de to førstnevnte edderkoppene har jeg ca. 70 health igjen. Hva skal jeg gjøre?

Endret av Xs2n0n
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Bossen er uslåelig, du skal tape mot ham. Bare la ham ta deg og se hva som skjer.

5043503[/snapback]

Jeg lot ham drepe meg, men da kommer menyen opp (Restart Level, Load, Exit osv).

lavizh: beklage :p var bare frustrert pga. spillet. :)

Aha, jeg må løpe rundt ham og så tar ham meg fysisk. Åh. Det er deilig, det som skjer etter det :D

Endret av Xs2n0n
Skrevet

Nå sitter jeg fast igjen.

*SPOILER*

Når jeg skal kjempe mot Voss (tha Boss :p) klarer jeg det aldri! Det er blitt en frustrasjon. Han hiver jo ut sånne ting som forvandles til plagsommme Stroggs! Og det eneste *gode* våpenet mot ham er Rocket Launcher, og jeg har desverre bare 27 rockets på den. :( Har bossen noen svake punkt eller har dere noen tips om hvordan jeg slår ham?

Skrevet
Hei, meg igjen :)

Jeg er der jeg skulle skru av noe for Strauss og så kom det 2 edderkopp-monstre som jeg raskt drepte. Men så kommer det et gigantisk edderkopp-monster (som jeg tror er en Boss!) og Strauss er veldig opprørt og sier at jeg skal stikke derfra.

Skal jeg slåss mot kjempen eller løpe som en galning? Han skyter jo et dusin granater på meg og er sinnsykt sterk. Og etter de to førstnevnte edderkoppene har jeg ca. 70 health igjen. Hva skal jeg gjøre?

5043321[/snapback]

Du skal gjør alt du kan for å drepe ham til han finner på et uhygglig triks, tar litt tid og er ganske vansklig, gjem deg bak pilarer etc :)

Skrevet

Ja, jeg fikk det med meg :)

Men nå snakker jeg enda lenger ute i spillet.

Som sagt:

*SPOILER*

Når jeg skal kjempe mot Voss (tha Boss :p) klarer jeg det aldri! Det er blitt en frustrasjon. Han hiver jo ut sånne ting som forvandles til plagsommme Stroggs! Og det eneste *gode* våpenet mot ham er Rocket Launcher, og jeg har desverre bare 27 rockets på den. :( Har bossen noen svake punkt eller har dere noen tips om hvordan jeg slår ham?

Skrevet (endret)

Edit : Fant ut av det

Btw. når det gjelder voss tha boss, så må jeg nesten si at jeg ikke kom over noen spes. problemer på han... bare skøyt tror jeg så daua han? Spiller på mellom vanskeligste eller noe sånt =) Men tøm Rocket Launcheren på han og fortsett med nailgun eller noe sånt kanskje =)

Endret av snoemann
Skrevet

Når en trådstarter spør om noe vedkommende trenger hjelp til, skal folk gjøre følgende:

A) Svare saklig, ikke slik som "Doom 3,5 suger OMG LOL PLZ, kjøpt deg WoW" eller noe i den duren

B) La være å svare hvis de ikke har noe vettugt å komme med!

Jeg har slettet noen innlegg her nå, men flere overtredelser vil medføre smekk på pungen.

Skrevet

Bli bedre i FPS :!: .

Spiller på vanskeligste og må si han gjør mye skade (1 skudd fra uansett det han slenger ut er nok til å smøre meg på veggene), men med så stort område å bevege seg på så synes jeg ikke han bød på store problemer.

Virker som han har 4 plasser å lade skjoldet på (han daua etter bare å ha ladet en gang) så jeg vet ikke om han går tom for skjold etter han har brukt alle, men vil tro det.

Rakettene han skyter er bare å strafe unna og den lilla kula treffer ingenting. Stroggene han spawner kan nesten bare få være i fred eller så kan man ta de med pistolen eller noe annet våpen som ikke funker så bra på bossen.

Hagle, nailgun, rocket launcher, grenade launcher og hyper blaster funker bra på han (grenade launcheren har enorm blast radius så må være forsiktig så du ikke river deg selv i filler)

-TwiiK

Skrevet

Stemmer sorry, nå husker jeg, bare å la han lade 4 ganger, så er han fritt vilt... men du må skyte på han så han mister skjoldet da... og så kan du bare la han løpe og lade og ta en røyk imens :p

Skrevet (endret)
Stroggene han spawner kan nesten bare få være i fred eller så kan man ta de med pistolen eller noe annet våpen som ikke funker så bra på bossen.

5068274[/snapback]

Eller du kan faktisk gjøre det smarteste. Skyte de teleportgreiene han slenger ut og ødelegg de. Da slipper du maset fra skytegale Stroggs ;)

Endret av TCi
Skrevet

Trenger ikke unnskylde til meg, men synes det er rart. Jeg har selv kompiser som får det til å virke som hver eneste nye FPS er helt revolusjonerede - man kan ikke gjøre NOE av det samme man gjorde i den forrige.

F.eks har man spilt doom så er man bedre i Quake IV, har man spilt Half-life, Deus EX, Blood, Soldier of Fortune, så er man bedre i Quake IV. Legger man dette sammen så bør UANSETT fyr som har spilt et par FPS'er være relativt god i Quake IV.

...og legger man på bare et fnugg av taktikk og varsomhet, som egentlig også burde ha kommet fra tidligere FPS'er, eller bare livet generelt, så blir jo det hele såre enkelt.

F.eks "Voss tha Boss" (heter han det? Hinsides teit :p). Man entrer rommet og stiller seg helt i ro foran bossen. Han dreper deg (nå vet du hvilke, eller iallefall noen av angrepene han bruker). Du loader og går inn igjen. Du prøver å strafe/løpe/hoppe unna det angrepet som drepte deg, men blir tatt av et annet. På tiden man bruker til å finne frem til hardware.no så bør man nå kunne alle bossens angrep. Nå er det bare uflaks om man blir truffet av angrepene hans for man kan de jo og å gjøre den samme unnamanøvren flere ganger bør ikke være så altfor vanskelig.

Så ser du at det er både skjold og liv på bossen og tester hvilke våpen som gjør mest på hva. Du finner ut at han lader opp skjoldene igjen når de er tomme, og med litt iaktsomhet ser du at det han lader fra er de lyseblå blinkende ledningene som slukker etter at han har ladet. Du ser deg om og ser 4-5 slike og vet da sånn cirka hvor mye liv bossen faktisk har. Nå har han kanskje drept deg igjen for man samlet bare data om bossen. Så du loader igjen.

Nå er det jo easy street to victory for enhver mann, løpe inn, strafe unna angrep, bruke lette våpen på skjoldet (blaster til og med så man ikke bruker ammo) og tunge våpen på selve bossen.

Derfor skjønner jeg ikke hvordan enkelte kan finne alle nye FPS'er så vanskelige. :innocent:

-TwiiK

Skrevet

Tror du jeg postet dette etter ett forsøk?

Nei, nei, nei. Jeg strevde kanskje i minst 30 minutter før jeg måtte be dere om hjelp. Jeg visste om alle angrep, og det om sjoldet - likevel klarte jeg ikke å ta ham.

Og btw. jeg bruker Gamer, ikke HW ;)

Skrevet

Jeg var også ganske fortvila over Voss the Boss. Jeg er dog noe utålmodig så etter jeg hadde daua 3 ganger på rad tenkte jeg "Nei, denne var vanskelig, nå gidder jeg ikke mer på en stund". Mao så ga jeg opp. Men dagen etter tenkte jeg "Faen, jeg bare MÅ ta den j.... bossen, for jeg SKAL kommer videre". Så jeg bare kasta meg inn i fighten, uten å ha studert noen av trekka hans eller angrepsmetodene, jeg bare var SINNA på`n og tenkte DØ DITT SVIN mens jeg bombaderte`n med raketter til det var tomt, for så å gå over til andre rimelig kraftige våpen mens jeg hoppa rundt til den store gullmedaljen. Da tok jeg han faktisk ganske lett :!:

Så mitt råd er : Bli Sinna! :yes: Det virker best for meg i dette spillet når jeg står fast :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...