Gå til innhold

Problemer med installasjon av SATA harddisk


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skal prøve å forklare omstendighetene ganske grundig, slik at det ikke blir så mange spørsmål for dere som kanskje kan hjelpe meg.

 

Det hele startet med at jeg skulle se en film på dataen, som forøvrig funket oss en som sitter i LAN her, da fikk jeg den svarte skjermen med beskjeden "Out of reach", som også har skjedd med en 2-3 filmer før (Noen som vet grunnen til dette? :p).

 

Noe som kanskje også bør nevnes var at harddisken min (Partisjon 1 av 2) var helt full (67 mb ca ledig) og jeg slettet da og fikk ca 10GB ledig, dette var kanskje 10min før "Out of reach" beskjeden kom.

 

Da jeg da tok å restarta PC'en fikk jeg beskjeden om at en fil var skadet/ikke fantes, det var WIN32/setup hvis jeg ikke husker helt feil, og fikk da beskjed om å putte i Windows CDen og restarte PC'en, og der skulle det bli ordnet.

 

Jeg gjorde dette og kjørte gjennom reparerings-prosessen, og det trodde alt var i orden, og restartet PCen.

Men fikk da samme feilmelding. Jeg tenkte da at jeg bare skulle ta og formatere gjennom Windows CDen og legge Windows inn på nytt, men da fant den ikke harddisken, og når jeg prøvde å kjøre reparasjonen på nytt fikk jeg også melding om at den ikke fant harddisken.

 

Jeg trodde først at hele harddisken var kaputt (overbelastning elllerno), men selve system fant harddisken (viser at den finner harddisken i oppstarten).

 

Så da tenkte jeg at harddisken må ha blitt formatert ellernoe slikt at jeg må legge inn disse driverne som er nødvendig for å legge inn en SATA harddisk, jeg ordnet alt som stod på Shuttle.com at jeg måtte gjøre i BIOS, jeg koplet til floppydisken, lastet ned rette driverne fra Shuttle.com og var klar til å legge inn driverne i WIndows Installasjon, men i Windows Installasjonen etter at jeg har trykt F6, og trykker ENTER for å legge inn driverne, men etter en liten "Vent litt..." så kommer jeg tilbake, så noe er galt.

 

Håper at noen kan hjelpe meg (evt link til en side/forumspost som kan hjelpe meg). Trenger dere noe mer info er det bare å spørre :)

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...