Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp, spill låser seg!


Anbefalte innlegg

hey, har nettopp kjøpt meg nye pc deler; hovedkort-msi k8n diamond, skjermkort-asus radeon extream ax850xt, cpu-amd 64 3700+, ram1 gig geil ge5123200b. (Får snart en til gig)

 

har prøvd å spille half life 2 og F.E.A.R begge spillene låser pc en min seg på.

det som skjer er: jeg spiller litt, (det varierer hvor lenge jeg kan spille for hver gang før det skjer) og etter en liten stund låser bildet seg og lyden lagger (som "hakk i plata") jeg lastet ner drivere for en uke siden på www.ati.com

har også lastet ned nye lyd drivere. vertical sync er avslått på begge spillene og på skjermkort egenskapene. jeg klarte å kjøre F.E.A.R demoen på maximum helt uten prob. spillte i ca. 20 min da. spiller også en del counter strike, og der kan jeg spille så lenge jeg vil uten at det skjer noe galt!

 

vær så snill å hjelp meg her jeg brukte 12.000kr på ny pc, og det er synd at den ikke skal fungere :cry:

 

NB! denne tråden ligger inne 3 forskjellige plasser nå, på forskjellige forumkategorier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan det være at maskinen er ustabil? Er prosessoren varm? Er harddisken dårlig? Hvilken strømforsyning har du?

5040963[/snapback]

 

 

tviler på at maskinen er ustabil da omtrent alle delene er nye...

jeg har den nye hiper strømforsyningen. cpu temp ligger på rundt 30 grader på desktop'en... har ikke merka noe på hd, da den funker helt uten prob. på andre ting og i disk management står det "healthy" på hd min.

 

 

takk for svar :D

Lenke til kommentar
Det kan også være en ide å oppdatere nForce4 chipset driver!

 

Geddy

5041012[/snapback]

 

 

ok, jeg finner vel de driverene på msi sin hjemmeside?

 

takker og bukker for svar :D

5041346[/snapback]

jippiiii, problemet er nå løst, jeg fant ut hva det var.

følgende ENKLE :p ting var galt: ati har et merkelig system om at man bør alltid uinstallere eldre drivere før man innstallerer nye..gjorde det så funka det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...