ATI vs GeForce Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette men tok det da her: De såkallte "jobbe" lysene på pcn står på hele tiden. Disse skal jo blinke etter hvorvidt harddisken jobber. Hva kan være galt?
Hårek Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 Det første man bør sjekke er om ledningen er koblet til rett plass. Den det gjelder er typisk merket IDE LED.
Big SturL Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 Harddisken jobber hele tiden... Men hvis det er sykt til bråk er det vel noe som er feil...
oycob Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 Harddisken jobber hele tiden... Men hvis det er sykt til bråk er det vel noe som er feil... 5031668[/snapback] joa, men denne LEDen skal absolutt ikke lyse konstant. Ville sjekka ut IDE-LED koblingen, slik som hårek forslo. Sjekk med manualen til hovedkortet sånn at du er sikker på at riktige pinner har riktige ledninger koblet til.
Magic Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 kan også være en dårlig kontakt mellom harddisk-IDE-konrtoller, noe som resulterer i at LED'et lyser konstant, og kan i værste fall føre til harddiskkrasj i den nære framtid. Ikke et bra tegn uansett. Jeg ville først sjekket ledningen til LED'et og så om ikke det løste problemet, tatt ut alle kabler fra harddisken,dvd-brenner etc. og satt dem inn på nytt...
tbend Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Har du satt i strøm til Cd-Romene? Jeg hadde ikke gjort det, så jeg endevennte hele masknen for å finne feilen, så var det bare jeg som hadde glemt strømen til cd-rommene Sjekk det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå