Gå til innhold

[Løst] Aopen XC Cube EZ482


Anbefalte innlegg

Jeg er farlig tiltrukket av Aopen XC Cube EZ482-kabinettet, som på Komplett selges under overskriften Komplett SFF S939.

 

1. Er det noen der ute som har erfaringer med dette, og evt kan anbefale eller fraråde det? Jeg legger stor vekt på lavt støynivå.

2. Er det noen som kjenner til noen sammenlignende tester mot Shuttle SN25?

3. Den selges med en PSU på kun 275W. I en test (http://www.hardware.no/tester/barebone/aopen_ez482:_sokkel_939_+_ati_=_sant/18165/2) sees dette på som et minus. Hva skjer om jeg pøser på med litt high-end CPU, skjermkort etc? Er det enkelt å finne kraftigere PSU'er som passer inn i kabinettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er også ganske tiltrukket av den maskinen. Derfor kjøpte jeg meg en AOpen XC Cube EZ482 for et par måneder siden :love:

Selv er jeg kjempefornøyd med pc'en. Betydelig lavere db enn f.eks Shuttle SN25 som jeg ser at du også vurderer. Den er stabil, yter bra (på nivå med SN25 tror jeg) og har som sagt minimalt støynivå. Den eneste lyden jeg hører er fra den ekle western digital harddisken min.

Akkurat det med effektforbruk (watt) er ikke jeg helt rette personen til å svare på.

 

Mine specs er forøvrig:

AMD 64 3200+ Venice

1 stk DVD-brenner

2x512 Mb ram

120 GB western digital harddisk.

1 floppydisk

 

I tillegg skal jeg hente et Radeon X1300 Pro kort på posten i morgen :cool: Jeg tror nok at psu'en på 275 watt fint vil takle både dette kortet og også f.eks 6600 GT, X1600 XT og lignende kort. Hvis du sier "high end" skjermkort går jeg utifra at du kansje snakker om 7800GT/GTX, X1800 XT osv (?) Da er jeg heller skeptisk til om antall effektive watt holder. Det skal riktignok sies at strømforsyningene til aopen og barebone generelt er av meget god kvalitet.

 

Husk også at det er kun plass til skjermkort som er "singleslot" i dette kabinettet. Hvis du skal ha et skjermkort som opptar 2 porter må du jo altså sage hull og masse drit. og ødelegge hele stasen :thumbdown:

 

Jeg våger meg til å si at dette må være barebonen som gir deg mest for penga ;)

 

Forøvrig, så intresserer også jeg meg for om noen vet hvor "high end" en slik pc som dette kan bli da den "bare" har 275w psu?

Endret av _Marillion_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk XCcube'en min for et par dager siden, og må si meg meget fornøyd. Alt funker bra. Stilig design er det også - står faktisk veldig godt til min Dell 2005FPW (som det finnes en egen tråd om på forumet her). :dribble:

 

Det eneste jeg kan klage på er at den bråker mer enn jeg hadde forventet, selv om det er mindre enn min gamle standard-PC. Noe som kan gjøres med det, mon tro? :hmm:

 

AMD 64 X2 4400 m/2GB RAM

Radeon X800GT

Samsung SP2504C 250GB disk

Sony DVD RW DW-Q28A

Matchende høyttalere og tastatur; alt i svart, selvfølgelig

 

:D

Lenke til kommentar

Nydelig maskin. Har den selv. Specs står i profilen..

 

Strømforsyningen skal være kraftig nok til å bruke ti bedre kortene i X800-serien.. GeForce 7800GT ville neppe heller blitt noe problem, bortsett fra størrelsen...

Med de ypperste X800-kortene så er det nok kanskje lurt å nøye seg med 1 harddisk..

 

Jeg har X800GT (av de svakeste X800-kortene) og to disker.. Har aldri opplevd noen problemer.

 

Det eneste er vel at det kan bli litt varmt for to disker om sommeren. Men det er nok langt fra makstemp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Maskinen fungerer utmerket, men jeg er fortsatt ikke helt fornøyd med støynivået. Jeg kjører Cool'n'Quiet, og har registrert at begge prosessorene går ned til rundt 1Ghz når jeg ikke kjører tunge programmer - imidlertid hører jeg ikke noen reduksjon i viftestøyen.

 

Er det noen som har forslag til enkle tiltak for å få ned lydnivået? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg vurderer kjøp av nytt skjermkort til min Aopen XC Cube EZ482, men er i tvil om hvor kraftig psu'en egentlig er.

Laget forøvrig denne tråden i "skjermkort"-forumet for å prøve finne ut hvor kraftig skjermkort jeg kan trøkke i maskinen.

 

Hva tror dere? Klarer jeg dra et X1800XL kort i EZ482, eller skal jeg gå for et 7800GT?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser det er lenge siden noen har skrevet her nå, men håper det er litt respons allikevel.. ;)

Har begynt å kikke litt på denne ganske pene boksen nå, men lurer på hvordan den er på overklokking..? Har en 3200+ Venice prosessor nå som jeg klokker til 2,3 GHz og vil gjerne ha mulighet til det samme hvis jeg kjøper Shuttle-boksen...

Håper noen kan gi en pekepinn på hvordan denne er til overklokking.. :)

På forhånd takk!

 

EDIT: Så forresten nå i testen til hw.no at de greide å komme opp på en HTT-frekvens på 230 MHz, men at det var begrenset med muligheter når det gjaldt minnet.. Noen som vet om det er bios-oppdatering som åpner flere muligheter for tweaking av systemet..?

Endret av Cantus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...