Gå til innhold

svart/hvitt på tv


honner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har kabel med s-video til scart, så kanskje du bruker feil scartinngang eller ikke har stilt inngangen til å motta s-video. Og skjermkort er stilt til PAL (B/G)?

 

Men hvis du virkelig skal sjekke bildekvaliteten med film fra PC-en så bruker du DVI eller til nød VGA-tilkobling. For du har vel kjøpt plasma-TV med DVI eller VGA når du skal koble den til PC...?

Lenke til kommentar

Hvis du bare har 1 SCART inngang på TV'en vil jeg tippe at denne kan konfigureres i menyen til å ta RGB eller S-Video. Det er mest sannsynlig at det er dette som er feilen. Les i manual til TV. Det som er vanlig på TV'er med flere SCARTs er at en er RGB og en er S-Video, på noen kan man velge dette i menyen spessielt hvis det bare er 1 SCART.

 

Et annet alternativ er å bytte modus på PC'en (PAL/NTSC) hvis denne står feil vil du også få sort/hvit bilde. Dette kan garantert settes på kortet på PC'en.

Lenke til kommentar
sliter med akkurat det samme.. men fikk det til sist gang, men nå husker jeg ikke hvordan.. kan det ha noe med driverne å gjøre tro?

5029855[/snapback]

 

 

Har datamaskin ca 16 meter fra tv, så må bruke lange kabler. Derfor tenkrte eg at eg skulle prøve med den eg hadde. Har 3 scartinnganger i tv, og det viste seg som noen av dere sa at de var ikke aktivert for s-video. Takk for gode svar og respons.

 

Æ e hd-ready!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...