Gå til innhold

Image&Shapetek MOD #21.12.05# bilde


Anbefalte innlegg

Hei hei alle sammen.

 

Da har jeg godt i innskafelse av et nytt tower igjen, jeg har nå kjøpt et Image&Shapetek ServerTower.

Allerede før jeg har startet moddingen er dette det feteste kabinette jeg noen sinne har hatt. Det er 10*5/14 brønner i fronten, noe som betyr mange muligheter. Det er oppsatt så det skal være plass til to hovedkort noe som er digg med tanke på bredden da... :w00t:

Det er også masser av vifte plasser, allerde før dremmelen er kommet inn i bilde. Det er 1*120mm bak(over PSU), 1*120mm i fronten, det er 2*80mm plasser bak(hovedkortet). I tillegg til de vifte plassene har jeg to orginale HDD kjølere som har 1*80mm vifte montert i seg.

 

#SPONSOR'zZz#

 

post-86334-1135008076_thumb.jpg

 

3dfxcool sponser meg med 4 pakker med dual katoder til å modde fronten min ferdig med, og modde ferdig vannkjølingen!

 

Da var det moddingen, med en gang jeg fikk kabinette var jeg egentlig ganske tom for ideer, men etterhvert som PC'en står her og ''freser'' så kommer ideene i bøtter og spann. Når jeg satt og lagde skisser i timene på skolen, fant jeg ut at kansje ''lyn'' kan være motivet på dette kabinette.

Jeg fikk ikke tatt bilde av sidedøren med tegningen mine før jeg gikk løs med dremelen på det ene vinduet, men her er ihvertfall resultatet(plexi glasset sprakk, det kommer nytt :p):

 

Fra innsiden

post-86334-1129730408_thumb.jpg

 

Fra utsiden

post-86334-1129730513_thumb.jpg

 

Som dere kansje ser, er det litt ''kanter'' på sidedøren, disse skal fikses, må bare finne filen min... :p

 

Før jeg gikk løs med dremelen, borret jeg hullene til skruene som skulle holde vinduet, da slapp jeg å borre i en helt ''slapp'' sidedør:

 

post-86334-1129730777_thumb.jpg

 

I fronten på kabinette er det en grønn LED for power'en til PC'en, jeg har også 8 grønne LED'er hvis det er hardisker nok. Da tenkte jeg at jeg kunne ha byttet LED'ene i rheobus'en min fra rød/blå til grønne.

 

Under montering

post-86334-1129732587_thumb.jpg

 

Ferdig med LED'ene

post-86334-1129732702_thumb.jpg

 

Jeg har også kjøpt inn vannkjling, TT BigWater, 1*UV katode og så hadde jeg en grønn kald-katode. Jeg har ikke fått UV katoden enda, men planen var å montere UV katoden så den ville lyse opp vannkjøling slangene og UV kablene mine ved hovedkortet, og den grønne katoden skulle lyse i det lille vinduet øverst.

 

Vannkjølingen mens jeg venter på kabinette

post-86334-1129733005_thumb.jpg

 

Jeg har MANGE planer, et par for fronten, toppen og litt. Det er bare å følge med, det vil komme oppdateringer minst en gang i uken, spørs hva som surrer i hodet mitt :tease:

 

mvh Arne

Endret av egOIst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

!UPDATE!

 

Hei hei igjen, da har jeg moddet igjen.

 

Som jeg sa over, så var lynet noe av ''stilen'' jeg skulle kjøre på dette kabinette, derfor har jeg nå laget et lyn av plexiglass.

 

Først så tok jeg og kappet ut lynet i litt større format enn det det skulle være. Deretter tok jeg dremelen og pussepapir og pusset kantene helt fine og runde, og pusset selve glasset slik at det ble helt uklart. Så tok jeg fatt med borren og borret hull helt i ''starten'' på lynet og smekket i en LED. LED'ene er 2,3 V og i PSU'en får man ut 5 V eller 12 V, så jeg måtte mekke en seriekobling med tre LED's for å få nok fordeling så jeg ikke kortsluttet (forklarer nermere hvis noen lurer på noe... :) ). Jeg må si resultatet ble veldig fint, dere kan jo selv se på bildene:

 

PS. Jeg har ikke funnet helt ut av hvordan jeg tar bilde slik at jeg får fram lyset i rett ''form'', men det er nå noen bilder. Bildene viser at lyset lyser mye mer der ved LED'en, men i virkeligheten lyser det like mye over hele lynet...

 

post-86334-1129838548_thumb.jpg

 

post-86334-1129838583_thumb.jpg

 

post-86334-1129838625_thumb.jpg

 

post-86334-1129838653_thumb.jpg

 

Håper på svar, så jeg vet hva folk tenker om dette... :)

 

mvh Arne

Endret av egOIst
Lenke til kommentar

Ja takker for alle fine tilbakemelding.

Ja, jeg har selv tenkt litt på det der med elwire, men jeg er desverre litt ''små'' blakk nå... men jeg kommer nok til å kjøpe det vil jeg tro. Men i ''live'' ser lynet litt anderledes ut, det lyser liksom helt jevnt over hele lynet...

 

mvh Arne

Lenke til kommentar
Ja takker for alle fine tilbakemelding.

Ja, jeg har selv tenkt litt på det der med elwire, men jeg er desverre litt ''små'' blakk nå... men jeg kommer nok til å kjøpe det vil jeg tro. Men i ''live'' ser lynet litt anderledes ut, det lyser liksom helt jevnt over hele lynet...

 

mvh Arne

5039329[/snapback]

Tøft ;)

 

Jeg har i dag også kjøpt inn to katoder, så nå skal jeg smekke inni de og ta noen flere bilder av noe shitt, update kommer... :)

 

mvh Arne

5039336[/snapback]

Hvilken farge hvit eller blå?

 

Edit knappen funker fett ;) så slipper du et helt nytt innlegg, blir litt mer oversiktlig ;)

Lenke til kommentar

Hei hei igjen, jeg har nå tenkt på en ting, med tanke på ''lyn''. Oppe i toppen tenkte jeg at det altid er digg med en vifte, så kansje jeg skal sage et hull der, men jeg tenkte å sage ut et lyn i kabinette, ganske stort lyn liksom. Deretter ta et plexi glass og merke opp akkurat samme lynet som jeg kappet i kabinette og dermed merke det opp på plexi glasset. Der etter tar jeg og filer plexiglasset LITT ned rundt selve lynet, slik at når du skal feste glasset kommer det litt opp, og du vil da få en jevn overflate på kabinette. Jeg tenkte også å froste dette glasset slik at du ikke ser noe igjenom i det hele tatt nesten, og deretter lage en krets med en ca. 3-6 dioder som jeg borrer inn i glasset, dette vil gi samme etefkt som med lynet i fronten min, og det tror jeg vil bli ganske bra.

 

Update: Lage et lyn i toppen som du skulle tro var bare et oppmerket lyn som var pusset litt på mitt oppå kabinette, men når du tar på diodene vil du få et stilig opplyst lyn mitt oppå kabinette... :)

 

Update med bilder og forklaring kommer, trenger bare mer kappeskiver til dremelen...

mvh Arne

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...