Gå til innhold

Glossy vs andre skjermtypar


vifteovn

Anbefalte innlegg

Eg har fått i oppdrag om å kjøpa bærbar til kjærasten, og ho vil gjerne ha ein "glossy" skjerm, ok tenkte eg. Men eg vil gjerna vita kva ein "glossy" skjerm egentlig er, og kva er alternativa?

 

Eg veit at min acer 3212 ikkje har det, og det fungre utmerka for meg. Ein kammerat av meg har ein acer med type glossy skjerm, og når han får litt lys utanifrå (type sollys) så reflektere det lett. Veldig plagsomt spør du meg.

 

Eg prøvde å leita etter ein relevant tråd, men sidan den nye søkefunksjonen ikkje søke etter topic, så var det ikkje lett å finna ein. For den eksistere sikkert.

 

Så spørsmålet er, er glossy betre enn andre alternativ?

Endret av The_Creator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har glossy skjerm, og jeg har aldri vært plaget av sol-lys eller refleksjon. Nå kan jo dette komme av at jeg bor på vestlandet. Men jeg har ingen problemer med å anbefale disse glossy skjermene, synes faktisk fargene på skjermen kommer bedre frem også ved denne, men det er min private oppfatning av skjermen (mulig min mening er farget av at jeg er så fornøyd med den bærbare PC'en min, at jeg fremhever alt).

 

Et annet viktig element du må ta i betraktning er jo at kjæresten din _vil_ ha en slik skjerm, så da er jo saken grei? :)

Lenke til kommentar

Personlig ble jeg veldig imponert av glossyskjermen til en klassekamerat. Han hadde en fujitsu siemens. Hvordan den er i sollys vet jeg dog ingenting om.

 

Selv har jeg en Acer TM 8103WLMi, som har en bedre oppløsning på skjermen enn hans hadde. Nå i ettertid angrer jeg egnetlig litt på at jeg ikke så meg litt rundt etter glossyskjermer. De ser ut som de er lettere å rengjøre enn vanlige skjermer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...