Gå til innhold

Hvor raskt er Qemu - hva kan det brukes til?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Hvor raskt er Qemu?

 

Kan jeg f.eks kjøre Command & Conquer: RedAlert2 fra det (DirectX7)?

 

Hvordan er det med USB-støtte? Funker SonicStage netMD med dette? Hva med DC++?

 

(DC++ for Linux er temmelig ustabil enda... men når den kommer seg, blir det bra.)

5026173[/snapback]

 

Tvilar. OpenGL eller DirectX fungerar vel ikkje særleg bra i virtuelle maskiner.

 

Har du sjekka ut andre DC-klientar?

 

I Ubuntu Breezy finst det 2 klientar i pakkesystemet, så vidt eg veit. DCGUI og Valknut. Valknut har eg brukt eindel, og den fungerar ypperleg. DCGUI er eit GTK-frontend til dctc, som eg oppdaga nyleg. Ser bra ut, og den kan late som den er ein DC++-klient (mange hubbar tillatar berre DC++)

Lenke til kommentar
Nei sorry!! Qemu er en emulator, dvs at den kun emulerer en maskin og har ingenting, med din hw å gjøe.

5033969[/snapback]

 

Det tror jeg du må utdype litt. Mener du at usb gjennom qemu ikke funker? Så jeg kan f.eks ikke bruke en minnepinne og få den opp i qemu/OSet jeg emulerer i qemu? Det funker jo med nettverk/internett, så hvorfor skulle det ikke fungere med usb?

Lenke til kommentar
Ok. Men så lenge hw blir oppdaget, kan det brukes gjennom qemu? Trenger det til netmd, som du sikkert har forstått...

5034179[/snapback]

 

Eg hadde ein Sony MP3-spelar som kun funka i Windows (måtte brukte SonicStage). Det gjekk fint å bruke VMware.

 

NetMD bør vel funke fint?

5034692[/snapback]

Det er ihvertfall samme program (SonicStage). Nå vet ikke jeg forskjellene på qemu og VMware, da. Såvidt jeg vet er ihvertfall VMware workstation svindyrt. Så jeg håper det fungerer i qemu.

Lenke til kommentar
Ok. Men så lenge hw blir oppdaget, kan det brukes gjennom qemu? Trenger det til netmd, som du sikkert har forstått...

5034179[/snapback]

 

Eg hadde ein Sony MP3-spelar som kun funka i Windows (måtte brukte SonicStage). Det gjekk fint å bruke VMware.

 

NetMD bør vel funke fint?

5034692[/snapback]

Det er ihvertfall samme program (SonicStage). Nå vet ikke jeg forskjellene på qemu og VMware, da. Såvidt jeg vet er ihvertfall VMware workstation svindyrt. Så jeg håper det fungerer i qemu.

5035062[/snapback]

 

Dersom USB fungerar, bør vel det gå fint.

Lenke til kommentar
Ok. Men så lenge hw blir oppdaget, kan det brukes gjennom qemu? Trenger det til netmd, som du sikkert har forstått...

5034179[/snapback]

 

Eg hadde ein Sony MP3-spelar som kun funka i Windows (måtte brukte SonicStage). Det gjekk fint å bruke VMware.

 

NetMD bør vel funke fint?

5034692[/snapback]

Det er ihvertfall samme program (SonicStage). Nå vet ikke jeg forskjellene på qemu og VMware, da. Såvidt jeg vet er ihvertfall VMware workstation svindyrt. Så jeg håper det fungerer i qemu.

5035062[/snapback]

 

BTW wmware slapp i dag "wmware player", en redusert versjon av wmware som har emulatorbiten i behold, men ikke kan opprette nye images.

Lenke til kommentar
Ok. Men så lenge hw blir oppdaget, kan det brukes gjennom qemu? Trenger det til netmd, som du sikkert har forstått...

5034179[/snapback]

 

Eg hadde ein Sony MP3-spelar som kun funka i Windows (måtte brukte SonicStage). Det gjekk fint å bruke VMware.

 

NetMD bør vel funke fint?

5034692[/snapback]

Det er ihvertfall samme program (SonicStage). Nå vet ikke jeg forskjellene på qemu og VMware, da. Såvidt jeg vet er ihvertfall VMware workstation svindyrt. Så jeg håper det fungerer i qemu.

5035062[/snapback]

 

BTW wmware slapp i dag "wmware player", en redusert versjon av wmware som har emulatorbiten i behold, men ikke kan opprette nye images.

5038548[/snapback]

 

Vet det, men windows koster penger.. ergo kan den ikke brukes i mitt tilfelle, ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...