Gå til innhold

Nytt skjermkort: 7800GT/X eller ATi x ?


Jonhoo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde vel gå greit å bruke bigwater til GPU, må bare skaffe deg en skikkelig GPU blokk. :yes:

Jeg har aldri brukt Bigwater så skal vel ikke uttale meg for mye. Men det finnes en egen bigwater tråd her.

 

Er vel mest utvalg i 256MB skjermkort for øyeblikket. Og så kommer vel ikke X1800XT eller 7800GTX med 512 MB minne før etter jul. Og det betyr vel at når den tid kommer så kommer disse kortene til å koste det hvite i øyet i forhold til hva 256MB kortene koster.

Er jo ikke bombesikkert at korta blir svinedyre, men du skal ikke se bort ifra det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er det bare dumt å kjøpe 512? Er det noen merkbar ytelsesforskjell?

 

Og hva yter best i forhold til pris? ATI x1800xl eller nVidia 7800GTX?

5094029[/snapback]

 

Det jeg har sett vil vel tyde på at X1800xl kun er litt billigere enn 7800GTX, men yter ikke tilnærmet tilsvarende, så derfor vil jeg si at GTX gir med for penga per i dag. Men så kom den testen med Quake4 som viste at ATI har fått dreisen på OpenGl. Vanskelig å si. :)

Lenke til kommentar

du for mest for pengene ved kjøp av 7800gt

 

av 7800gtx og x1800xt blir det 7800gtx om du må betale 1200kr + mer for x1800xt som forøvrig ikke kommer før om en mnd

 

Men kortet du burdet ta en titt på før kjøp er 7800gtx extreem 512 som har release om en uke

 

Edit:7800gtx er markant bedre en x1800xl, x1800xl yter likt som 7800gt men koster mye mer, men til fordel for x1800xl skall det gi bedre bildetkvalitet, hdr skall se bedre ut også

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

?

 

Om du må betale 1200 + (altså fra 1200 til 2000kr mer) mer for å få kjøpt et x1800xt ville jeg heller gått for et 7800gtx.

 

x1800xt kommer heller ikke til å være i webshoppen før i slutten av denne måneden.

 

Videre kommer 7800gtx 512 ut før den tid som det er verdt å ta en titt på, release 7nov

 

Edit: går litt i surr i kortene noen ganger, rettet det

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg tror det nye 7800GTX 512MB-kortet fra Nvidia vil bli en del råëre enn X1800XT. Har bestilt et X1800XT selv, men kommer nok til å avbestille det og gå for den nye råtassen fra Nvidia.

 

Etter det jeg har lest skal 512MB-utgaven av 7800GTX være klokket en god del høyere enn 256MB-utgaven, så det bør bli det kjappeste kortet på markedet en stund fremover. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...