Gå til innhold

Macene klarer ikke å koble seg på linux [Løst]


Anbefalte innlegg

Jeg har lest en del andre poster om dette emnet her, men ingen har hatt min problemstilling. Jeg prøver å koble macene til en mappe på linux serveren som står i nettverket, jeg bruker smb://ipadresse/mappenavn .

 

Det ser ut som de får kontakt, men jeg får opp brukernavn og passord, noe jeg trodde skulle gå fint. Hvis jeg bruker det brukernavnet og passordet jeg har for å koble meg på serveren gjennom putty (på pcen) så klarer den ikke å koble på, jeg får bare feil brukernavn eller passord. Noen som har peiling om det er macene eller linuxen sin feil? På pcene så skriver jeg bare "run 'ipadresse' " så kobler den automatisk på, uten å spør etter brukernavn og passord.

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er slik at samba kan hente ut (autentisere) brukernavn og passord til den påloggede windows-brukeren, og derfor ikke trenger å spørre om det. (hvis det stemmer overens med samba brukernavn/passord)

Dette går tydeligvis ikke på OSX, men om du kommer inn én gang kan du jo legge til brukernavnet og passordet på nøkkelringen, så du slipper å skrive det inn hver gang.

 

-Kisp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...