Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Legge til script i active directory


Anbefalte innlegg

Her på bygget er det mellom 150-200 maskiner. Og jeg har lagd et printer script som skal startes på hver og en maskin helst ved innlogging, eller ved oppstart av maskin. Hvor i Active Directory Users And Computers skal jeg legge det hen da?

 

Har en Gruppe/Mappe over alle maskinene

Serveren er en Win2003 server

 

På forhånd takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må la group policy'en bli propegated først. Arbeidsstasjonene henter ikke ned group policy'ene hele tiden. De hentes ned ved faste tidsintervaller, ved reboot eller ved at du kjører gpupdate på maskina.

 

Hver gang jeg har gjort en forandring, så har jeg startet en maskin på nytt for å se om det var noen endring, og det var det ikke! Hvordan kjører man gpupdate på en klient maskin da?

Endret av miXer
Lenke til kommentar

Du kan fremskynde synkronisering av Group Policy mellom klient og server ved å skrive en enkel kommando i cmd på klienten.

 

For å se de ulike alternativene; gpupdate ?

 

Fremskynde update; gpupdate /force

 

Ellers kan du velge GP for oppdateringsintervall av alle klienter i AD.

 

mvh

lbn

Lenke til kommentar
Du kan fremskynde synkronisering av Group Policy mellom klient og server ved å skrive en enkel kommando i cmd på klienten.

 

For å se de ulike alternativene; gpupdate ?

 

Fremskynde update; gpupdate /force

 

Ellers kan du velge GP for oppdateringsintervall av alle klienter i AD.

 

mvh

lbn

 

De maskinene vi har mest av på huset er win2000 klienter, og disse ser det ut til at ikke har gpupdate. Er det en annen kommando i Win2000 for å oppdatere group policyen?

Endret av miXer
Lenke til kommentar

 

De maskinene vi har mest av på huset er win2000 klienter, og disse ser det ut til at ikke har gpupdate. Er det en annen kommando i Win2000 for å oppdatere group policyen?

5027397[/snapback]

 

På win2000 klientene kan du bruke kommando: secedit /refreshpolicy

 

Dette er som du hentyder til WinXP's; gpupdate.

 

Mvh

lbn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...