Gå til innhold

WoW på bærbar PC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp ang. spilling av wow på bærbar pc.. Skal på utvekslingsopphold på nyåret og da er det på tide å anskaffe bærbar. Mitt eneste krav er egentlig at jeg skal kunne spille wow på den (fordi da vet jeg at jeg kan gjøre alt annet jeg også trenger...)

Poenget er at jeg ikke vet hva slags grafikkort som burde være minstekravet. Så bl.a. på dell at de hadde et ved navn x300 mobility. Er dette bare noe drit? Hva med radeon 9700 mobility som er på en mengde pc-tilbud fra netshop/psdata o.l.? Pris burde være under 11000 og antar at 1 gig ram nærmest er et must..

(beklager hvis dette skulle vært postet et annet sted! Jeg valgte å putte den her ettersom dette er stedet de fleste wow-spillerne på hw/gamer.no forumene er innom oftest)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sikkert vært best å putte denne i bærbar forumet ja, men jeg anbefaler R9700 128 mb og 1024 mb ram ja.

Tundra 1557 er vel en fin serie å se på ;)

Selges hos PSdata.no

Skrevet (endret)

Jeg har en DELL inspiron 6000 med X300 kort. Og ja..det går fint ann å spille wow med det kortet.

Jeg brukte den i hele helgen, når jeg var på besøk til en kamerat.

I dell'en jeg har står det en svært sterk pentium M cpu på 1.8Ghz som jeg tror tilsvarer noe slikt som 3.2Ghz vanlig intel cpu. Har også 1 gig med DDR2 ram i den.

Til sammenligning en min stasjonære en AMD3.5Ghz sak med 2 gig ram og X800XT PE skjermkort.

På dellen kjørte jeg med en oppløsning på 1200X800 (den har widescreen), men jeg mener at jeg hadde de øvrige settingsene på nær low (dette var default da jeg la inn wow på den bærbare). Jeg hadde en FPS fra 20 til 60 og generelt sett lå den på rundt 30. Det hakket ikke i det hele tatt, men med svært ujevne mellomrom hang spillet i en brøkdel av et sekkund, men dette merker man nesten ikke og plages ikke med det.

Jeg satt da rett ved siden av kameraten min som har akkurat lik pc og skjerm som jeg har med den stasjonære. Skjermen er av typen BenQ 19" (husker ikek helt typen men det er den spill-skjermen med 8ms fpt937+ elelr noe)

Den bærbare's skjerm er typen 15.4" widescreen.

Og joda, man så tydelig forskjell på wow med de to skjermene. Den bærbare skjermen slet med å gi "riktig" fargemetning i forhold til hans skjerm. Men dette sier seg selv. BenQ er en moderne spill-skjerm av høy kvalitet, mens den bærbare nok har sine begrensninger nturligvis.

Også detaljene og skarpheten var bedre på hans skjerm, men dette er også heller ingen bombe. Han kjørte jo også alt av grafikk på maks, mot jeg på low.

Det skal også nevnes at min Dell har native skjermoppløsning på 1680X1050, men jeg spilte jo i 1200x800, noe som gjør at det blir litt mer "blur" i wow.

Men wow er ikke et FPS spill, så fps'en man måler gir ikke et helt riktig bilde av hvor godt skjermkort man har. Eksempelvis lå han ikke mer enn i snitt 10FPs over meg, med sitt skjermkort.

I går prøve jeg å kjøre wow i skerrmen native oppløsning og teksten og det meste elelrs ble tydelig mer skarpt og jeg opplevde ikke noe videre hakking heller (dette var litt rart egentlig for jeg syntres å huske at det hakket litt når jeg prøvde dette første gang, men mulig Blizzard har gjort noe i patchene sine)

Men bærbare (ihvertfall DELL I6000 med x300) kan trygt anbefales til wow som en reisespillmaskin.

Men jeg kan tenke meg at i andre FPS spill som BF2 så vil nok forskjellen bli en del større mellom våre to pc'er, uten at vi testet dette.

Tror RAM og cpu har mer å si i wow enn skjermkort. I hvertfall RAM. Til sammenligning har kameraten min 1 gig med Ram i sin pc som elelrs er lik min stasjonære, og jeg opplever ikke slike store "frysninger" i wow når man llogger på og når man flyr inn i store byer som han gjør.

EDIT: Ja mindre enn 1 gig RAM tror jeg blir en temmelig kjip spillopplevelse uansett hva pc og skjermkort man har. Anbefaler 2 gig til Wow og BF2, da jeg har testet begge spill med både 1 gog og 2 gog RAM. Forskjellen er påfallende!

Endret av gamer73
Skrevet

Har en bærbar med radeon 9700 og fungerer kjempefint med wow men det er vel ikke skjermkortet som er viktigst. Det er også en 1 gig ram i den noe som en helst bør ha for dette spillet mener jeg, det vil du merke hvis du skal en del turer til IF :D. Betalte 13000 for denne for 2 mnd siden men siden du ikke trenger fullt så bra skjermkort burde du kunne klare deg med en bærbar til 10000-11000 kr.

Skrevet
Bruker en Inspiron 6000 med 512Mb minne (~8000), og den drar WOW helt greit. Enkelt sagt.

Joda, men alt man gjør med pc'en ellers også vil dra stor nytte av å ha 1 gig. Jeg vil dra det så langt at jeg påstår at 1 gig bør være minstekravet til en pc i dag, uansett ytelse ellers. Dette grunnet at 1gig med ram ikke koster allverden, men det utgjør myyye i ytelse og responsivitet av pc'en.

Skrevet (endret)
Ikke prøv å spill wow uten 1gb ram. Spiller litt WoW innimellom på min Tundra 1557E med 512 RAM, ikke mye morsomt :p Må se å få kasta i en 512 brikke til i den.

5027917[/snapback]

Jeg har 1557e med 1 gb ram. Kjører wow bra uten lagg :)

Endret av M_H_B
Skrevet

Jeg bruker en Acer 8104wlmi med 100gb hd 1gb ram Ati radeon x700 skjermkort, og jeg kjører wow i oppløsningen 1280x1024 med medium på noe og high på noe av grafikk innstillinger, og ligger stabilt på rundt 60Fps..

Må si jeg er meget fornøyd :)

Skrevet

ja stabilt på 60 og 60 fru bloom! :cool:

da har du langt fra dem beste innstillingene på. Meg og kameraten min har topp stasjonære pc'er med skjermkort som går ditt en høy gang og vi kjører ikke stabilt på 60fps i wow. men så har vi også alt på high, men samme oppløsning som deg.

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)
ja stabilt på 60 og 60 fru bloom! :cool:

da har du langt fra dem beste innstillingene på. Meg og kameraten min har topp stasjonære pc'er med skjermkort som går ditt en høy gang og vi kjører ikke stabilt på 60fps i wow. men så har vi også alt på high, men samme oppløsning som deg.

5030218[/snapback]

Joda er meget stabilt. Har alt på medium og noe på high men har ikke på noen FFA eller vertex shading osv. Eneste gangene jeg merker noen fps dropp er i store byer som ogrimmar osv da er jeg gjerne nede i 10fps men kommer fort opp igjen i 60fps..

Endret av jovie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...