ahaavald Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Har en PC basert på msi 845e max2-blr og en 2GHz Pentium. Noen som har erfaring med oppgradering av CPU på dette kortet? I så fall hører jeg gjerene fra dere. Andreas
Zink Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Har ingen erfaring med akkurat det kortet. Største cpu'n det støtter er 3.06GHz, men da mister du Hyper Threading. Tviler på at det er verd å koste på ny cpu.
Smirnoff Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 i845E støtter vel også max DDR266, da blir vel minnet en god flaskehals på prosessorer over 2.4 GHz.
Chevelle Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Har ingen erfaring med akkurat det kortet. Største cpu'n det støtter er 3.06GHz, men da mister du Hyper Threading. Tviler på at det er verd å koste på ny cpu. 5017658[/snapback] 3.06GHz på 533 bus hastighet er vel den eneste som kom med Hyper Threading. Så får du tak i en av disse så får du Hyper Threading på cpu. Minne blir heller ikke noe flaskehals på denne. Men du må nok ta en tur på brukt makedet og se om du er heldig og finner en der da det er en stund siden disse gikk ut av produksjon.
Zink Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 3.06GHz på 533 bus hastighet er vel den eneste som kom med Hyper Threading.Så får du tak i en av disse så får du Hyper Threading på cpu. Sikker på det? Note: Can use FSB533 3.06GHz CPU but cannot suppot HT (Hyper Threading) function.
:chribruu Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Hadde det kortet før, og det støtter ikke HT. Tror heller ikke det støtter Prescott-kjernen, men der er jeg litt mer usikker. Jeg brukte det med en P4 2,4 Ghz northwood. Kan være en BIOS oppdatering tilfører noen nye egenskaper, men tviler litt. Kortet er såpass gammelt nå.
Smirnoff Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Jeg hadde et Asus P4B533-E (i845E) og det støttet ikke Prescott, verken uten eller med BIOS-update. Forøvrig mener jeg fortsatt på at minne vil være en flaskehals med 3 GHz+ prosessorer.
Zink Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Intel oppgir at i845e støtter HT, og kortet har en Bios oppdatering som heter Version 5.6: Fixed Intel HTT test fail 2003-1-7.
Zink Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Kan være en BIOS oppdatering tilfører noen nye egenskaper, men tviler litt. Kortet er såpass gammelt nå. Hvis cpu'n til Andreas idag er en Willamette (...?...), så vil han nok merke forskjell med en Northwood 2,8. Men da bør minnet også være av godt merke for å henge med opp litt - vet ikke om Bios er brukbar til OC, låsemuligheter eller sette divider for agp/pci. Maximalt skjermkort og en god Hdd er også flott til å bedre på ytelsen, men da blir det mye penger etterhvert - ny cpu alene betyr bare noen usle % opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå