Gå til innhold

Lore - Noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Obsidian: A usually black or banded, hard volcanic glass that displays shiny, curved surfaces when fractured and is formed by rapid cooling of lava.

Så det er ikke et folk, men et materiale. Samme som å spørre hvem er "Leather" folka som eier alle Leather Headbands :)

Skrevet

Da benytter jeg anledningen til og spørre, hvem er denne "Foror" karen?

Du har jo feks Foror's Eyepatch & Foros Compendium of Dragonslaying, så jeg lurer egentlig på hvem han er.

Skrevet
Og jeg benytter anledningen til å spørre hvem Gamon i orgrimmar er?

5016424[/snapback]

Iflg thottbot er det en fyr som lvl10 rogues skal pickpockete.

Skrevet
Da benytter jeg anledningen til og spørre, hvem er denne "Foror" karen?

Du har jo feks Foror's Eyepatch & Foros Compendium of Dragonslaying, så jeg lurer egentlig på hvem han er.

5016401[/snapback]

Tigule og Foror = Tigole og Furor som er to karer som jobber i Blizzard. Tror ikke det er noe særlig lore omkring Tigule og Foror.

Skrevet
Obsidian: A usually black or banded, hard volcanic glass that displays shiny, curved surfaces when fractured and is formed by rapid cooling of lava.

Så det er ikke et folk, men et materiale. Samme som å spørre hvem er "Leather" folka som eier alle Leather Headbands :)

5013798[/snapback]

Tenkte mer på de "statuene" med egyptisk preg, som du også finner i WC3 FT som obsidian staue/destroyer.

setis.jpg

Skrevet

Hvis jeg ikke er heeelt på jordet kalles vel de Qiraji (eller noe sånt), og har nettopp kommet inn i lore sammen med Silithids i Silithus.

Har ikke spilt så mye i Silithus enda, men tror de får en større rolle i lore fremover nå. :)

Skrevet (endret)
Ah'Quiraj

It has non-instanced outdoor elements and instanced elements. This is where the Aqiri Empire existed, cousins of the Nerubians. In open beta, the gate was guarded by massive Obsidian Statues from Warcraft 3. The dog-faced Egyptian-like humanoid statues. Rumor is that Arthas wants to awaken the Aqiri to add them to the Scourge, like done with the Nerubians. Another rumor is that the Aqiri once served the Old gods, and the Twilight Hammer wishes to awaken the old evil.

A book in Booty Bay tells the story of the Aqiri and the wars with the Troll Empire. Seems the primitive Night Elves were formerly from a faction of the Amani Trolls -- 16,000 years ago. The Well of Eternity evolved them. The primitive Night Elves were able to topple the Aqiri Empire and sealed them in Ah'Quiraj.

http://www.blizzplanet.com/modules.php?act...wpage&pid=144#5

Ed: Nerubians er da de edderkopp-dyrene. Og som robinlar sa så eksisterer det ikke mye kjent info om de enda. Men de har jo begynt en slags invasjon av azeroth ser det ut som, så vi får vel se en del mer til de når instancene åpner.

Endret av Blib
Skrevet

Jeg tror ikke Illidan er blind. Han dekker til øynene for å skjerpe de andre sansene, tenker jeg. Han var vel skyggejeger (jfr shadow hunter) før han ble litt demonisk av seg. Og skyggejegerne hadde som tradisjon å dekke til øynene.

Skrevet
Jeg tror ikke Illidan er blind. Han dekker til øynene for å skjerpe de andre sansene, tenker jeg. Han var vel skyggejeger (jfr shadow hunter) før han ble litt demonisk av seg. Og skyggejegerne hadde som tradisjon å dekke til øynene.

5018303[/snapback]

På WC3, når du trykker på han sier han av og til: "I'm blind, not deaf." Så han er nok blind ja.

Skrevet

5018303[/snapback]

er det ikke sånn at i wc3 tft så får du vite at han har blitt stengt inne i en kjeller og noe greier og der ødelagte de øynene hans eller noe sånt(ikke sikker)?

Skrevet

Mener på at Illidan har fått skåret ut eller brent ut øyene på noe vis (nei, jeg blander verken med norrøn mytologi eller Matrix), for å skjerpe de andre sansene. En annen pissed-kommentar han har er "I seeee...absolutely nothing". Den er litt morsom. =)

Shadowhunters er vel en tradisjon troll har, ikke kaldorei. Tror Illidan har pent lite med shadowhunters å gjøre.

Skrevet

Jeg har også lest at noen brente ut øynene hans, men husker ikke hvem eller om det stemmer.

Hvis de folka akkurat har kommet, hvorfor finnes de i warcraft 3, some en del av scourge/forsaken?

In open beta, the gate was guarded by massive Obsidian Statues from Warcraft 3

Greit, da fikk jeg avklart hvorfor de kalles det :)

Skrevet (endret)

Jeg leste et eller annet sted at den gjengen han var med i elsket å legge bånd foran øynene for å skjerpe sansene. Fotnoter kan kanskje komme seinere ;)

Edit: Helvetia, jeg blanda visst mellom ordene "demon hunter" og "shadow hunter". Illidan var demonjeger, mente jeg :)

Endret av cun

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...