Gå til innhold

Tråløst eller Coax fra PC til steroanlegg?


Anbefalte innlegg

Lurer fryktelig på hva jeg skal gjøre nå. Nå bor jeg i en liten leilighet og pcen står under 3 meter fra stereoen min. Så jeg bruker en optisk kabel for lyd og en vga kabel for bilde fra pcen. Jeg bruker pcen til stort sett alt som har med lyd og bilde og gjøre. Men nå skal jeg altså flytte, og kjæresten er ikke så gla i ideèn om at pcen skal stå på stua. ihvertfall ikke så nære som den står nå :nei:

Har sett litt rundt på nettet etter legere kabler, men finner ikke lengere optiske kabler enn 3 meter (finnes det lengere?). Vga kabler går det vel ann og få lengere. Så tenkte jeg på coaxial kabler. Blir det like bra? blir det mye signaltap med det? Og så er det jo trådløse muligheter, men det har jeg ikke veldig stor tro på etter hva jeg har lest av tester og sånt. Apple sin airPort for trådløs lyd ser ikke så værst ut, men da vil jeg fortsatt mangle bilde. :hmm:

Men Coax kabler kan man jo få i uante lengder. Kanskje det går med en på lyd, og en på bilde?? :dontgetit:

Noen som har noen synspunkter?

Endret av ToLi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest mange bruker tester og snakka med folk som har prøvd det (altså trådløst) og det var ikke og annbefale fikk jeg høre. Så foresten at det ikke var coax utganger på pcen min heller. så da blir det vel og skaffe seg en lang optisk ledning (hvor får man kjøpt det?), eller og bygge seg en barebone eller htpc tenker jeg.

Lenke til kommentar
Hehe  :D

Fikk overtalt henne til og la meg bygge en liten barebone pc nå. Går for et oppsett med pentium M prosessor for minst mulig støy. Tror det blir dette lille kabinettet. Så skaffer jeg meg en laaaang netverks kabel som jeg kobler til den andre PCen. Må ha en gaming pc. Og den vil altids bråke litt  :thumbup:

5027857[/snapback]

 

høres kjekt ut det. ;) men du kan jo vurdere trådløst istedet for å legge kable da. når poenget førsta er at det skal bli litt pent. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...